17 december 2010

Lång bilfärd hem

Ikväll har jag kört bil i ungefär två timmar! Lite drygt faktiskt. Jag stannade kvar i Helsingborg efter jobbet för lite after work tillsammans med mina kollegor. En arbetskamrat till oss ska sluta och flytta till Shanghai med sin familj, så vi hade lite "sista kvällen med gänget" tillsammans med henne.

Jossan i sin tur har varit på avslutning med sin gymnastikgrupp. En av ledarna hade bjudit hem alla tjejerna till sig och där har de lekt, ätit godis och bytt julklappar. Så himla gulligt av de här tjejerna som leder dem, de är inte så gamla och Sara som de var hemma hos bor hemma hos sina föräldrar. Kan väl vara 18-19 år ungefär.

Så, jag lämnade Helsingborg vid kvart över sju ungefär och körde långsamt hemåt. Det gick faktiskt bra. Motorvägen var hyfsat snöfri i hjulspåren med en snösträng som gick under bilen, ni fattar. Ibland kan det vara obehagligt att köra när det är mycket snö, det är framför allt när det blåser och vägen blåser igen med snö. Men så var det inte ikväll, utan jag körde lugnt och höll väldigt bra avstånd till bilarna framför mig och då kändes allt bra. Såg dock en olycka på vägen, precis vid avfarten hem till oss. En lastbil var inblandad, som vanligt. De tror de är odödliga och kör alldeles för fort.

I vilket fall så körde jag till Kävlinge och hämtade Jossan och hennes kompis på deras julavslutning och körde kompisen hem, och nu ungefär två timmar senare så är jag hemma. Skönt!! Jossan kastade sig upp till datorn och spelar nu spel, Jens ligger och slappar i sängen och tittar på något program på "tv'n" (någon "play-kanal" på datorn) och jag sitter här och bloggar. Ska förbereda lite inför julmarknaden i morgon, men sedan blir det sängen för mig med!

2 kommentarer:

Jejje sa...

skönt att bilturen gick bra:))
Här har det varit trafikproblem.Krock med skolbuss+lasbilar....totalt 5 fordon var inblandade.Som tur var blev ingen skadad:)
Lycka till på marknaden/kram

Kim sa...

Just ja! Julmarknad imorgon! Vi ska ringa Pölder och sura, samt så ska vi till Lemongrass och käka innan Robyn. Kommer vi inte imorgon så blir det på söndag!