10 september 2010

På gott humör

Är fortfarande hemma med Josefine, tredje dagen. Vilken första arbetsvecka.... Men hon är på bättringsvägen, ingen feber sedan igår förmiddags. Kvar är lite halsont, men det hoppas vi ska gå över under dagen. Ikväll är hon nämligen bjuden hem till en kompis på filmkvälls-kalas och det vill hon så gärna gå på, så vi laddar. :)

Jag tar vara på dessa "bonusdagar" hemma, pysslar lite, myser, dricker te medan det blir allt höstigare ute. Just nu står jag och stryker, lyssnar på Jossan som skrålar till musik på Spotify (så mycket för den onda halsen....) och känner mig på väldigt gott humör. Skönt! Vet inte var det kom i från, såå kul är det ju inte att stryka precis. Men jag känner mig glad, nöjd och väldigt lugn. Skönt som sagt.

Saknar Jens som är i Stockholm och jobbar, men han kommer hem på söndag igen. Känner dock att jag kanske håller på att bli "angripen" av Jossans baciller.....men försöker förtränga det så gott det går. Fram med det goda humöret som sagt! :)

Inga kommentarer: