08 september 2010

Hemma idag

Ja, idag är jag hemma med Josefine som är krasslig. Hon fick ju feber igår och hade ännu mer feber idag när hon vaknade. Men efter alvedon och lite frukost så är hon nu helt feberfri och är frisk, enligt henne själv. Jag vågar inte ropa hej ännu, men hon ser faktiskt helt bra ut. Ingen feber och ögonen har fått tillbaka sin glans. Men vi tar det lugnt idag och slappar hemma, hon och jag.

Just nu sitter vi vid varsin dator och "håller på". Hon spelar rollspel och chattar med sin kompis som också är hemma sjuk idag. Jag uppdaterar mig på lite bloggar och sådär. Tänkte hinna med lite tvätt och strykning idag, lika bra att passa på när man ändå är hemma. Jag tänkte också hinna ut och springa innan Johanna ska hämtas på dagis. Tänkte hämta henne redan efter mellis, strax innan tre.

Kram på er!

2 kommentarer:

Kim sa...

Hälsa Jossan från mig! Låter som en lugn skön dag för er!

Jennica... sa...

Hon hälsar tilbaka. Nu ska lugnet brytas och jag ska ge mig ut i blåsten på en joggingrunda. Usch....har absolut ingen lust. Men, jag får tänka på hur nöjd jag kommer att vara efteråt.