26 september 2010

Fotografering Annorlunda

Idag har jag och Nellie agerat fotomodeller. En kompis till oss har precis börjat arbeta som fotograf och hon arbetar tillsammans med en tjej som är stylist, som också precis har börjat. De har varsin firma men tillsammans gör de Fotografering Annorlunda. De stylar hår och make-up och sedan fotograferas man i en miljö, allt baserat på ett tema. Nellie har redan blivit fotograferad tillsammans med sin sambo i ett kitesurfingtema. Idag var det min tur och temat var Sex and the city, Sarah Jessica Parker/Carrie Bradshaw. Nellie hängde också på.

Vi träffades tidigt i förmiddags hemma hos Louise och vi hade en mysig stund med frukost och en massa prat. Sedan blev jag sminkad av Marianne, jättefint blev det! Kul att bli sminkad av någon som verkligen kan, i färger som man inte använder i vanliga fall. Sedan var det hårets tur och det blev stora lockar i hela håret. Jag kände mig jättefin! Nellie blev också fixad och även hon blev superfin!

Jag hade på mig en lång chiffongkjol med tyll i en underbart grön färg, en svart top och min svarta Jimmy Choo for H&M skinnjacka och en lös pälskrage. Till detta hade jag mina röda Jimmy Choo skor. Härligt att få använda dessa! Nellie hade en kortare svart kjol med svart top och mina zebrarandiga Jimmy Choo skor. Väldigt snygga blev vi! :)

Sedan var det fotograferingen. Vi åkte ut till ett slott som ligger i närheten av där Louise bor och det blev fotografering på en bro och på själva slottstrappan. På vägen tillbaka så tog vi även några bilder vid några gamla industrilokaler. Det var kallt och blåsigt och vi frös jättemycket, och i 10 cm höga klackar så var det lite svårt att känna sig naturlig. :) Men det var superkul och jag är såå nyfiken på att se bilderna! Om de är bra så kanske jag lägger upp dem här....! :)

En kul och annorlunda dag. Gå gärna in på Louise website och läs om Fotografering Annorlunda. En kul grej att göra antingen själv eller med några tjejkompisar, kanske på en tjejmiddag eller möhippa. Både Louise och Marianne är supergoa tjejer och väldigt duktiga!

3 kommentarer:

Kim sa...

Ser fram emot att få kika på bilderna!

Jejje sa...

va kul,bilderna blev säkert jättefina:))-ser också fram emot att få se bilderna/ha en härlig måndag.....kramar

Jennica... sa...

Jag har inte fått se dem själv ännu! Är sååå nyfiken! :)