24 augusti 2010

Vädret....

Är det inte lite konstigt...? Eller är det bara jag som tycker. Just nu är det sol här, men det blåser väldigt mycket. Väldigt  mycket. För ungefär en halvtimme sedan var det alldeles mörkt ute, så mörkt att jag fick tända alla lampor här inne. Dessutom ösregnade det, och när jag säger ösregna så menar jag ösregna! Det verkar inte kunna regna normalt längre, det måste dundra ner som värsta tropiska regnovädren. Då när det regnade och blåste som värst så kändes det riktigt höstigt. MEN gott folk, det är faktiskt augusti ännu och såvitt jag vet så är augusti en sommarmånad.

Jo, nog är vädret lite konstigt alltid.

3 kommentarer:

Kim sa...

Här har det inte regnat idag, bara stormat. Känner inte för att cykla hem... hade vinden i ryggen på väg hit nämligen. Håller med dig om regnandet dock, fattar inte varför det måste ösa ner på det viset. Mina stackars blommor vissnar och dör om de inte knäcks!

Jennica... sa...

Hoppas det gick bra att cykla hem! Här blåste det så mycket att Johanna höll på att välta när vi gick till bilen efter dagis! :)

Kim sa...

Stackaren! Ja, det är då inte lätt att vara liten/lätt!