29 augusti 2010

Loppis

Idag har jag varit på loppis i Råå tillsammans med Nellie. Det var idrottsföreningen som stod för det hela och enligt loppisexperten Nellie så är ofta just idrottsföreningarnas loppisar bra. För mig som är lite loppisnybörjare så är jag väldigt fascinerad över vilka fynd man faktiskt kan göra för inga pengar alls.

Detta blev mina fynd:



















En jättefin lite större sked som man kan ha serveringsked i ett uppläggningsfat. Man ser inte det så bra här med kanten på själva skeden är bruten och inte helt jämn, fint.














En trälåda för växter som jag ska ha i uterummet och så två Höganäskrus, de blir också bra i uterummet tänkte jag.














En annan sak som är kul att fynda på loppisar är gamla böcker, som jag ju älskar. Denna gången blev det tre stycken. "All världens sällsamma berättelser" i urval av Frank Heller, en massa kortare berättelser av bl a Jules Verne, Edgar Allan Poe, Rudyard Kipling, Sir Arthur Conan Doyle, Oscar Wilde m fl. Första delen av "Kulla Gulla" i den utgåva som jag läste när jag var liten, en riktig nostalgitripp! Och så "Lärobok i naturkunnighet för folkskolan", mest för att det var kul. Jag älskar gamla böcker som sagt! Allt detta till priset av 40 kronor.

Inga kommentarer: