02 augusti 2010

Invägning

Jag och min grannkompis Maria kämpar på med våra sista kilon som vi vill gå ner. Fem var, är det tänkt. Vi väger oss varje måndag hemma hos henne, hon har en digitalvåg medan jag bara har en sån där gammal med en visare. Hennes är nog mer korrekt tror jag. :)

Förra veckan var det inte så kul, då hade jag bara gått ner 100 g. Lite deppigt. Men nu har jag kämpat den senaste veckan, inget godis alls och bara små portioner vilket har lett till att jag var hungrig större delen av tiden. :) Men det gav resultat, denna veckan var det 800 g neråt och det kändes bra! Nu är jag på gång!

(Fast nu håller Jossan på och lagar muffins....och det är lite jobbigt känner jag....)

2 kommentarer:

Jejje sa...

kämpa på,snart når du målet:)men du måste ta nån muffins då o då:))

Jennica... sa...

Jo, det måste man ju. Fast nu är det totalförbud. Jag är en riktig godisgris och det är väl bara att erkänna att jag har ett grymt sockerberoende, så nu är det nolltolerans (i alla fall nästan...). Börjar jag äta något sött nu så trillar jag dit igen, det vet jag.

Men tack för stödet! Det behövs! :)