27 augusti 2010

Duktiga duktiga dagistjejen

Nu är det bara två dagar kvar på Johannas inskolning på dagis, sedan är det allvar och allt ska förhoppningsvis fungera. Det blir vardag på allvar och alla är igång med sitt, för nästa vecka är det ju dags för mig också.

Idag var hon på dagis mellan 9 och 2. Hon åt pasta och köttfärssås till lunch och så sov hon middag där, i 1 timme och 25 minuter! Inga problem alls. Rätt fantastiskt faktiskt. När jag hämtade henne så berättade en av hennes fröknar att alla de nya barnen (6 stycken) hade varit så duktiga. 11.40 hade alla barnen lagt sig och klockan 12 så sov alla, även de nya. Så himla duktigt! De är 13 barn i åldrarna 1-3.

De berättade också att Johanna verkar väldigt nöjd. Hon går omkring mycket och pysslar med sitt, tar för sig av alla leksaker och leker med lite allt möjligt. Inget gnäll, bara nöjd liksom. Idag när jag hämtade henne så såg jag dock på henne att hon var mer avslappnad. Hon skrattade och dansade när hon hörde en leksak som spelade musik. Hon börjar känna sig hemma och jag märker att hon gillar sina fröknar. Det är så himla skönt, jag gillar dem också och det kommer att kännas lugnt att hon är där när jag jobbar. Jag vet ju att det kommer att komma ett bakslag, då hon kommer att bli ledsen när jag går på morgonen, men eftersom jag känner att jag litar på dem så känner jag mig mer trygg. Skönt. Jag är stolt över min lilla dagistjej som har fixat detta så bra!

4 kommentarer:

Jejje sa...

skönt att det går bra ör dagistjejen:)njut av helgen/kram

Jennica... sa...

Tack, det ska vi göra. Detsamma! Kram!

Ann-Charlotte sa...

Så duktig hon är och så skönt för dig som sagt. Inget dåligt samvete eller oro när du vet att hon har det bra. Men fantastiskt är det att barn anpassar sig så snabbt.

Stor kram till dig och de dina.

Jennica... sa...

Javisst är det fantastiskt! Det går bra för allihop, bara en liten kille som tycker det är jobbigt när mamma går. Men han var med och sov han också igår. Ska bli intressant och se hur det går på måndag, med en helg emellan liksom.
På tisdag är det ju dags för mig....