18 juli 2010

Saknar ni mig...? :)

Dåligt blogande just nu, men när det är såhär fint väder så blir det mer uteaktiviteter än innesittande och bloggande. Får väl ändå ta och skärpa mig, ser att min besökarstatistik som sett så fin ut hela våren har dalat! :)

Igår var vi duktiga i trädgården, vilket var väldigt skönt! Jens klippte gräset så nu har vi blivit av med vår lilla urskog som vuxit upp medan vi var borta. Jag krattade kottar så att Jens skulle kunna klippa, fyra proppfulla skottkärror med bara kottar blev det. Phu! Sedan rensade jag lite rabatter och så medan Jens bråkade lite med våra vattenspridare som inte vill som vi vill.

Sedan var Jens väldigt klok och sa att vi inte skulle jobba mer, utan sätta oss i varsin solstol och ta det lugnt ett tag. Mycket klokt! Man måste ju faktiskt hinna njuta av sin trädgård också, inte bara jobba i den eller se på den med ett dåligt samvete, vilket jag så ofta gör. Så det blev en skön stund i solen också.

Idag ska vi på kalas hos tjejernas stora kusin som fyller 16, det ska bli himla mysigt att ses igen. Det var ju vi som var i Grekland tillsammans. Så snart ska jag hoppa in i duschen, Jossan sitter och myser på sitt rum och Jens är nere vid havet och kitesurfar. Kul att han kom iväg, det var länge sedan!

3 kommentarer:

Erik och Nellie sa...

Ja, saknar dig (och ditt bloggande)! :) Vi hörs ikväll. Vill du slå en signal när ni kommit till ro hemma? Kram

Jejje sa...

jo,jag har också saknat ditt bloggande:))-tack för din kommentar på fb,-det värmer/kram

Jennica... sa...

Vad gulliga ni är! Ska ta och skärpa mig lite nu, har själv saknat bloggen! :)