21 maj 2010

Inga maskrosor men mycket annat

Det blev inga maskrosor idag, men jag fick en massa annat gjort istället. Johanna chockade mig genom att sova hela två och en halv timme i förmiddags och det känns som en hel evighet och utan henne så blir man rätt effektiv. :) Så jag har hunnit med några tvättar, sortera papper, satt in papper i pärmar, städat lite bland allt mitt bråte uppe på loftet och lite sånt där.

Sedan så hämtade jag och Johanna Josefine vid skolan och vi åkte och gjorde lite ärenden, bland annat så blev det en tur till biblioteket. Josefine lånade en bok och två ljudböcker och Johanna lånade sina första böcker! Hon hade jättemysigt på bibblan, satt och ritade och "pratade" med en liten kille som också satt där vid bordet och la pussel. :)

Väl hemma så kom Jossans bästis som ska sova över ikväll och jag och Johanna tog en tur till lekplatsen. Jens kom dit en stund när han kom hem och sedan klippte han gräset, så nu slipper jag se de där maskrosorna ikväll i alla fall! I morgon har de väl rest sig igen, men då ska jag nog ta en omgång med dem tror jag! :)

Nu sover lillisen, Jossan och hennes kompis tittar på Talang, Jens jobbar och jag har plockat undan lite. Nu ska vi göra lite sen kvällsmat, vi ska grilla korv med bröd - mums!

Inga kommentarer: