25 maj 2010

Blodomloppet ikväll














Ikväll ska jag springa Blodomloppet i Malmö, 5 km. Det är jag, mamma, min syster, Lina, Taina och Sara som springer och efteråt är det picknick. Jättekul och mysigt - om det bara inte blåste så himla mycket, och regnade....och bara var ca 10 grader.... Tänk vad underbart det varit om det hade blivit en sån där fantastisk kväll med sol och värme.... Nu känns det som höst.

Vi bestämde att vi skulle springa även detta loppet när vi sprang Vårruset. Det är ju så kul att springa sådana här motionslopp! Tanken var ju att jag skulle hinna träna lite löpning innan men otroligt nog så har jag inte haft tillfälle. Däremot har jag gått en massa och jag hoppas att det har hjälpt lite så det inte blir allt för tungt ikväll. Bland annat så gick jag 1,5 timme i förmiddags!

I det här loppet kan man välja om man vill gå, springa 5 km eller springa 1 mil. Jag, mamma och Sara valde 5 km medan Kim, Lina och Taina testar 1 mil. Men nu ska ni få höra, det knasiga är att 5 kilometersloppet är ungefär 5,6 km och milloppet är "bara" 9,7 eller något sånt! Hur fuskigt är inte det?! Så inte nog med att jag ska plåga mig runt ett 5 kilometerslopp, det är dessutom längre än 5 km!!

2 kommentarer:

Kim sa...

Jajajaja... fuskigt hit och fuskigt dit. Jag ska ändå springa 4,1 km längre! ;)

Anonym sa...

Flickor, flickor trätes inte om futtiga kilometrar Huvudsaken är att man vinner.

P