28 april 2010

Trädgårdsfix

Idag har jag återigen krattat löv i vår trädgård. Och barr. Det finns hur mycket som helst och det är en rätt stor trädgård vi har! Men det blir fint, jätte-fint! Och eftersom det är så mycket löv så blir det så stor skillnad och det är ju kul! :)

Det tar också lite tid eftersom Johanna är med, och även om hon är duktig på att gå runt och fixa och trixa lite själv så är det alltid nåt. En blöja som skall bytas, hon ska äta, hon måste hindras från att äta jord, sten och som idag, en snigel! :)

Men det är kul! Jag är inne i en trädgårdsperiod just nu, den brukar infinna sig såhär på våren. Men i år vill jag verkligen ha fint i vår trädgård, det brukar vi ju ha men jag känner lite extra för det i år. Kanske för jag har mer tid för att fixa. Nu är jag i alla fall helt slut i kroppen! Det är verkligen kroppsarbete att kratta så där mycket!

Pappa skickade bilder från deras blommande vårträdgård. Hmm, vi har ingenting som blommar hos oss, inte den minsta vårlök eller fruktträd. Det måste bli ändring på det! Nästa år bara ska jag ha kommit ihåg att sätta lite vårlökar så det kan blomma i vår trädgård även på våren!

Så här fint blommar det hos mamma och pappa!








Foto: Björn Andersson

3 kommentarer:

Kim sa...

Bor päronen på samma planet som vi andra? =)

Jennica... sa...

Inte som jag i alla fall! :)
Har du och Lina sett mitt mail?

Kim sa...

Japp, vi har sett! Lina pluggar och förklarar fornsvenska för mig och tänkte fortsätta förklara för Hannis imorgon. =)