12 april 2010

Sen handling

Idag var jag och veckohandlade. Mellan klockan 21.30 och 22.00! Lite knasigt....jag håller med. Men vi behövde handla och jag orkar inte göra det i morgon, både för att det tar sådan tid när Johanna är med och för att jag helt enkelt inte vill köra ut i morgon, jag vill kunna vara hemma hela dagen. Så därför blev det en väldigt sen handling på ICA Maxi ikväll!

Jag tänkte faktiskt inte på vad klockan var, men helt plötsligt när jag precis var färdig med frukt och grönsaker (och då har jag mycket kvar!) så säger en röst i högtalarna att nu stänger de om en kvart! Oj!! Jag fick full fart och körde runt som en tok med rösten i högtalarna som räknade ner, "nu är det tio minuter till varuhuset stänger", "nu är det fem minuter till varuhuset stänger", "nu är det två minuter till varuhuset stänger" och "NU stänger varuhuset för idag!". Men då hade jag precis betalat och var på väg ut - phu! :)

Inga kommentarer: