21 april 2010

Plötsligt händer det....

Nej, jag har inte vunnit på Triss! :) Men något annat väldigt oväntat och kul har hänt. I måndags ringde en kvinna från ett studieförbund och berättade att hon sett mina kort som jag gör, hon hade sett dem här på bloggen! Hon undrade om jag kunde tänka mig att vara ledare för en kurs i kortmakeri till hösten! Hur oväntat och kul var inte det?!

Så jag har varit och träffat henne idag och vi bestämde att jag skulle hålla en kurs på tre tillfällen till hösten som handlar om hur man gör kort. När vi satt och pratade så nämnde jag att jag även gör smycken, och efter lite prat hit och dit så bestämde vi att jag även ska hålla en kurs i smyckestillverkning! :)

Så otroligt kul och oväntat, och väldigt smickrande eftersom hon ringde upp mig. Det ska bli mycket spännande så nu måste jag planera och fundera på hur man bäst lägger upp dessa två kurser. Kul! Så himla kul!

För övrigt så har det varit en mysig dag. Eftersom jag var i Malmö på detta mötet så blev det en tur till mamma och pappa också och det är ju alltid lika mysigt att träffa dem. Och Johanna fick lite nya kökslådor och att tömma, så hon var också nöjd. :)

Nu är det kvällsmys här hemma. Johanna sover och Jossan myser med film och popcorn, hon har studiedag i morgon. Jens har packat inför sin Stockholmsresa, han åker tidigt i morgon och kommer hem på söndag kväll. Jag har parkerat mig vid datorn med en kopp te, men ska snart förflytta mig till tv'n tänkte jag. En bra och spännande dag börjar lida mot sitt slut.

4 kommentarer:

Lina sa...

Grattis, vad kul! :D

Kim sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kim sa...

COOOOOLT!! Du är världens coolaste syrra! Grattis! =)

Jennica... sa...

Tack! :)
Ja, det är rätt coolt faktiskt! Och så totalt oväntat! Att bli uppringd liksomm.....otroligt smickrande!