01 april 2010

Handlingen som höll i sig en hel dag

Igår höll jag på med veckohandlingen hela dagen....kändes det som. Vi ska börja följa boken "Pauluns GI-månad" igen. Sist gick det ju jätte-bra och jag tappade alla graviditetskilon plus ett par extra, så det känns motiverat att börja nu igen......eftersom jag tappat bort träningen under hösten/vintern plus att jag har börjat kränga godis och choklad igen. En masse......

Så, jag började förmiddagen med att skriva handlingslista. Lång blev den, 3 sidor på fram- och baksida i mitt lilla anteckningsblock. Vi har ju även gäster torsdag-söndag så det blir ju lite extra. Jag fick dessutom hålla på och räkna om i recepten eftersom de är anpassade till en eller två personer. Så, när det var gjort så åkte jag och Johanna till Maxi. Som tur var så var hon på ett strålande humör! Hon satt i kundvagnen och "pratade" och höll låda! :)

Jag handlade och handlade och handlade och handlade.......och handlade....och handlade..... Det tog aldrig slut! Och i takt med att berget växte i kundvagnen så fick ju Johanna tag i sakerna och började titta på dem, tugga på dem.....och kasta ur dem ur vagnen. Detta hade hon mycket kul åt, men det gjorde inte handlingsturen så väldigt effektiv....

Till slut så hade vi lyckats baxa oss igenom hela affären, betalat och packat in allt i bilen. Sedan började uppackningen hemma.....jisses......allt skulle stuvas in i kylskåp och skafferi. Stora förpackningar som köttfärs till exempel skulle delas upp i mindre påsar och frysas in....suck.

När klockan var halv nio på kvällen och Johanna precis somnat, så sjönk jag ner i soffan och det var banne mig det absolut skönaste på mycket länge! Det kändes som om jag sprungit ett maraton! Herregud!!! Jag överväger starkt att börja handla mat över nätet och få det hemkört!

2 kommentarer:

Kim sa...

Låter ansträngande. Fast jag antar att det var extra mycket saker nu den här första veckan?

Jennica... sa...

Jo, lite extra saker är det första veckan, och så får vi ju gäster också.