14 april 2010

En skön dag

Idag har det varit en riktigt bra dag. Känner mig nöjd med mig själv, har fått en del gjort men framför allt har jag tagit det lugnt och så har jag varit duktig med att inte stoppa i mig onyttigheter! :)

Det är ju onsdag idag och det innebär mammafika för oss härute. Idag var vi riktigt många, nästan alla tror jag och det var kul. En massa prat och lek som vanligt, det är ganska intensivt om man säger så. Försöka fika, umgås och prata med en massa bebisar i ålder 2 månader till 1,5 år som far runt! Men vi hade väldigt mysigt och jag kände mig mer än nöjd över att jag bara tog en kopp kaffe och tackade nej till både frallor med gott pålägg och kladdkaka.....gaahhh...svårt, men jag klarade det! :)

Efter fikan blev det en kort promenad med Johanna i vagnen för att få henne att vila lite middag. Det var så himla skönt i solen och jag fick sällskap av en kompis, jättemysigt! När jag väl kom hem igen hann jag äta min lunch (nyttig värre med keso, tonfisk, svarta bönor, groddar och tomater i tunnbröd) precis innan Jossan kom hem. Efter lite mys hemma med henne så vaknade Johanna och vi var ute en stund, samma aktivitet som igår - krattning! Det är mycket som ska krattas och det går väldigt långsamt....men dock framåt!

Sedan var det dags att ge Johanna mat och börja på vår middag. Idag stod det makaroner och köttfärsgratäng på menyn, rena rama barnmaten....fast barnet gillade inte det (det stora). Det tog i alla fall en himla tid att göra eftersom vår ugn är så kass, den blir inte varm i botten. Jo, den blir varm men inte så varm som den ska bli och resultatet blir därefter. Vi får sätta allt så högt upp det går och sätta på mer värme än vad recepten anger, då funkar det, fast det tar längre tid än det ska.

Johanna somnade i rätt bra tid och Jossan somnade också till slut efter läsning i "den bästa bok hon någonsin läst". Jens jobbar och jag har gjort ett pass på crosstrainern, ja ni ser....nu är jag på gång igen!! :) Mycket svammel nu....dags för sängen. Godnatt!

2 kommentarer:

Kim sa...

En fråga, vad har hänt med fisburk?

Jennica... sa...

En mycket bra fråga! Jag ska framföra den till "de andra två", så får vi se vad de kontrar med! :)