03 mars 2010

Vår i luften

Idag har solen visat sig nästan hela dagen och det har varit vår i luften - härligt!! Visserligen är den obarmhärtig och blottar smutsiga fönster och en massa damm som man inte riktigt lagt märke till (läs: blundat för), men men....det får man ta, det är ju så härligt när det känns vårigt ute! Så härligt att dammsugaren fick komma fram, dock inte så härligt att fönstrena blev putsade! :)

I förmiddags var det "mamma-fika" hos en tjej i området och jag och Johanna var där och fikade och hade det mysigt. Det är alltid lika trevligt, jag är så glad över dessa träffarna. Både för att det är så enkelt, man slipper packa bilen och sådär, men mest för att det är så himla trevligt, det är trevliga tjejer! Träffade även Maria, den av tjejerna som jag umgås mest med själv, och hennes lilla nya flicka som föddes när vi var i Thailand. Hon är tre veckor nu och så liten! Mysigt att det liksom fylls på med nya bebisar, det kommer att bli hur mycket barn som helst här ute - kul! :)

Nu ikväll har jag och Jossan varit iväg och storhandlat, både mat och kläder till henne. Efter detta tuffa året är allas garderober en sorglig historia och ikväll började vi bättra på hennes. Det blev två par jeans, två par tights, två t-shirts, en klänning, trosor och strumpor. Välbehövligt! På fredag ska hon på "Rock-kalas" och då åker klänningen och tightsen på, svart och paljetter - tufft och snyggt! :) Jag tycker det är så kul att handla till barnen, verkligen!

Nu är klockan snart elva och det är läggdags, men guuud vad skönt det är att sitta i soffan med en kopp te och bara slappa! :)

2 kommentarer:

Kim sa...

Mysigt det låter! På tal om shopping så har jag äntligen hittat ett par skor. Ska se om de finns i affären också bara...

Jennica... sa...

Har du sett dem på nätet? Hoppas du får tag i dem då! :)