13 mars 2010

Trevlig kväll och bra natt!

I natt har jag sovit i sex timmar i sträck!! Fatta hur skönt det var! :) Det var första gången som jag sov så länge i samma rum som Johanna utan att behöva gå upp någon gång!! Det bästa var att hon somnade om direkt och sov i en timme till!

Jag och Jossan var hos min syster igår kväll på jätte-mysigt födelsedagskalas. Vi var ungefär 15 personer hemma hos henne och hon bjöd på jätte-goda pajer och väldigt smaskig kladdkaka (Tack Lina!!). Vi hade jätte-trevligt! Jens och Johanna fick tyvärr stanna hemma eftersom Johanna fortfarande kändes lite krasslig och tur var det eftersom hon fick feber igen på kvällen. Hon somnade redan klockan sju och efter lite orolig sömn på kvällen så sov hon alltså i tolv timmar - helt sanslöst!! Det bevisar väl bara att hon inte är helt frisk, fast det hade ju varit väldigt trevligt om hon kunde få till det varje kväll... :)

Jag och Jossan var jätte-trötta när vi kom hem och jag önskade verkligen att jag skulle få sova efter två nätters dålig sömn - och det fick jag, något oväntat! Jag sov från ungefär tolv till sex, utan att behöva gå upp en enda gång. Sedan sov vi alltså i en timme till, till klockan 7. Sååå skönt!! Det kändes verkligen när jag vaknade i morse, jag hade sovit riktigt gott. Gud så skönt!

Nu lördagsmyser jag och Johanna medan Jens är iväg med Jossan och köper nya ridgrejor. Hon behöver verkligen allt nytt, allt från hjälm till skor och det mesta där emellan. Sedan ska de invigas på ridningen, kul för henne! För övrigt så ser detta ut att kunna bli en riktigt super-mysig lördag med mer mys, Melodifestivalfinal och så kommer ju Sara hit och sover över!

2 kommentarer:

Ann-Charlotte sa...

Så skönt att du fick sova så länge. Somnade Josefine i bilen på hemvägen? Hon var så trött men så SÖT hon är. Det tyckte alla på festen. Nu laddar vi inför den spännande kvällen. Kram!

Jennica... sa...

Jossan somnade gott i bilen! :)
Och ja, hon är en riktig liten söting! Och stor är hon! Vi säger det hela tiden medan hon bara skakar på huvudet och undrar när vi ska fatta att hon faktiskt är stor! :)