29 mars 2010

Johannas andra kalas

Igår var det dags för Johannas andra 1-års kalas, nu var det dags för familjen att komma hit och fira. Det var mina föräldrar, Jens föräldrar, hans farmor och våra syskon med familjer. Det blev en jätte-mysig eftermiddag med mycket prat och skratt! Vi bjöd på buffé med olika sorters grönsaker, olika sorters skinka, salami, ägg, oliver, soltorkade tomater, fetaost, kalla såser, bröd och lite sånt. Och så tårta till efterrätt såklart!

Johanna fick ännu fler presenter och hon tycker det är kul att öppna, även om det går ganska långsamt! Hon fick jätte-fina saker och jätte-gulliga kläder, som jag troligen blev gladast för! :)


Hallon och gräddtårta som blev riktigt god om jag får säga det själv! Eller som Jens sa, "den är helt i klass med min mammas" - och det var den finaste komplimang jag fått i baksammanhang, det är nämligen inte min starkaste sida! :)


Fölsegrisen!







Tack goa mysigaste familjen för att ni var här igår och firade Johanna! Jag tycker så mycket om er allihop! Jag sa till Jens, som jag säger efter varje gång vi ses allihop, att jag är så glad över att vi har det så trevligt ihop, allesammans. Jag har allt för många vänner som inte tycker det är kul alls att umgås med sin egen familj eller sina svärföräldrar. Därför blir jag så glad varje gång vi ses eftersom jag då påminns om hur himla bra jag har det för att ni är så bra, helt enkelt! KRAM på er!

7 kommentarer:

Lina sa...

Vilket mysigt kalas! :)
Tack för tårtan som Kim fick med sig hem, den var supergod! Kram

Ann-Charlotte sa...

Tack själv för supergod mat och tårta. Jag instämmer i att vi har det trevligt tillsammans. Det är härligt!
Kram på er alla fyra och en extra kram till Jens på namnsdagen.

Jennica... sa...

Tack tack! Vad bra att du gillade tårtan Lina. Hoppas att du snart blir bättre.

Och en superstor KRAM till dig mamma!!

Kim sa...

Tror tårtan gjorde susen eftersom Linis är piggare idag. C-vitaminer, ingefära, alvedon och sånt tjafs... vad är det mot en bra tårta liksom?! =D

Jennica... sa...

Nej, grädde och hallon är aldrig fel! :)

Lotta(svärmor) sa...

Tack! för en trevlig söndagseftermiddag med mycket god och nyttig mat. Jens tyckte att jag la upp för mycket på min tallrik men det var ju mest nyttigheter. Tårtan hade jag inte kunnat göra bättre själv.....!! Jag njöt för fulla muggar av den lilla biten, som jag unnade mig

Jennica... sa...

Tack snälla Lotta! Det är ju du som är tårtexperten! Jag bockar och bugar för beröm. :)