25 februari 2010

Mysig dag

Idag har varit en riktigt mysig dag! Det började med en lugn och skön förmiddag här hemma, sedan åkte jag och tjejerna in till Malmö. Jag släppte av Josefine hos min mamma och pappa, mysigt att träffa dem - har ju inte sett dem sedan vi kom hem från Thailand. Tyvärr blev det väldigt snabbt eftersom jag skulle vidare till en kompis och fika. Josefine var mycket nöjd med att få vara hos mormor och morfar, helt själv utan den där lillasystern som stjäl så mycket uppmärksamhet hela tiden!

Jag åkte och hälsade på min vän Maria och träffade hennes lilla dotter Moa som nu är fyra månader, första gången jag såg henne! En riktig liten sötnos som var väldigt lik sin pappa, men även med drag av mamma! Johanna skötte sig alldeles exemplariskt så jag kunde verkligen umgås och prata en massa. Vi hade ju mycket att prata om eftersom det var så länge sedan vi sågs, vi hann inte riktigt "klart" så vi får ses snart igen! :) Fast blir man verkligen klar någon gång.....?! :)

En massa snack blev det som sagt, mest om barn eftersom det är det som rör sig mest i våra huvuden just nu men även en del annat. Det var super-mysigt och tiden gick fort. Hann precis bara svänga in om mamma och pappa och hämta upp Jossan, som haft det super-bra. Sedan körde vi hem och hon hann precis byta om innan hon blev hämtad för att åka på gympa. Hon var såå nöjd med sin dag hos mormor och morfar, det allra bästa var att hon fick ha dem för sig själv och vara i centrum. Hon hade kunnat stanna hur länge som helst!

Just nu så tömmer Johanna diskmaskinen (!), Jossan är på gympa och Jens är shoppar kläder för sina födelsedagspengar. Han ska ut och träffa kompisar i morgon kväll! :) Själv försöker jag komma på vad vi ska ha till middag, behöver handla men fick liksom inte ihop det idag, får göra det i morgon. Men då gäller det att vara kreativ nu, eftersom det börjar sina i förråden! :) Tror det blir något så fantastiskt som pasta med tomatsås med bacon i....tjohej! :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kära grannfru! Jag är så ledsen för att jag inte hunnit träffa dig denna veckan - har jobbat in det jag ska vara ledig nästa vecka.....så inget kaffe med dig...vi åker till Mora imorgon bitti o kommer hem nästa helg....min fd arbetskamrat som blev uppsagd är fortfarande arbetslös och längtar efter djur, så hon blev jätteglad (!) när jag frågade om hon ville passa fåglarna när vi är borta och hon blev jätteglad!!! Hoppas att vi ses när vi kommit hem, jag vill så gärna höra om er resa. Ha det så bra och KRAAAAAAAAAAAAM! Christine

Jennica... sa...

Hej Stin!
Jag har förstått att du har jobbat mycket, jag har sett någon kväll när du kommit hem riktigt sent! Hoppas nu att ni får det skönt där uppe, även om det är jobb där med. Men kanske lite roligare jobb?!
Klart att vi ses när ni kommer hem!
Ha det så gott och hälsa hela familjen, inklusive lille Boss - jag såg honom i morse och han är ju sååå söt! :)
KRAM!!!!!

Anonym sa...

Hej Jennica!
Vi kom fram igår vid 15.30-tiden och hamnade mitt i kaoset! vasaloppsåkare som checkade in, restaurangen var öppen och den var nästan fullsatt och det var jättekul och full rusch!!! Idag har vi serverat frukostar till 45 pers, vi var på plats 06.00 imorse. Imorgon är det frukost 03.30.....det är klart vi ses när vi kommer hem. Har ni bara lust att sätta in vår soptunna som dom tömde igår efter att vi hade åkt? Annars ser det så obebott ut....
Hälsa familjen så gott.Kram Christine

Jennica... sa...

Hej, Vad super-kul att det går så bra för er där uppe! Och soptunnan är redan undansatt! :)
Här är det plusgrader och snön smälter sakta men säkert bort, jag hoppas att det håller i sig. Känns kanske lite som vår när ni kommer hem, vem vet?! :)
KRAM!