07 februari 2010

Koh Hai

Just nu har vi lamnat Koh Lanta for en helgtripp till en o som ligger i narheten, ungefar en timmes batfard bort. Denna lilla o heter Koh Hai och har finns nagra hotell och sedan inget mer, inga bilar, inga vagar.....bara lugn och ro. Och oerhort vacker natur!! Jag har tagit lite bilder som jag tankt lagga upp men det far nog vanta tills vi ar tillbaka pa Koh Lanta, eftersom det verkar ga trogt med uppladdning av bilder har.

Vi kom i fredags och aker tillbaka i morgon mandag igen. Vi tar det bara lugnt, solar, badar och Jens och Jossan snorklar. I morgon ska de hyra en kajak och fara ivag en liten tur innan vi beger oss tillbaka till Lanta.

Har ar otroligt vackert! Havet ar turkost och hotellet ar fint, och sjalva naturen ar storslagen. Runt Koh Hai ligger fler oar och man ser aven fastlandet i fjarran. Storslagna klippor som reser sig ur havet. Sanden ar sa vit har att man blandas och kan knappt se nagot nar man ar pa stranden!

Idag har jag och Jossan varit pa en snacksamlartur och hittat fina snackor som far folja med hem. Jag har aven fatt en massage pa det spa de har har. En timme och tjugo minuter!! Vilken lyx! Visserligen har jag fatt massage pa Lanta ocksa, men det har var en annan sak eftersom det var pa spa. Massagen var lika skon men omgivningen var mycket vackrare, det var i ett hus som var jattefint inrett. Efterat sa doftade jag gott av olika oljor och sa fick jag varmt, sott och starkt ingefarste. Tja, det blir liksom inte sa mycket battre an sa har!

Nu borjar det bli dags att avsluta, det ar ko till datorerna och jag maste bege mig till de andra. Vi ska duscha och gora oss i ordning, ikvall gar vi till grannhotellet och ater midag dar.

Kram pa er och bilder fran vackra Koh Hai kommer forhoppningsvis redan i morgon nar vi ar tillbaka pa Lanta igen.

1 kommentar:

Lotta(svärmor) sa...

Så härligt ni har det..... Jag är jätteavis!