13 februari 2010

Dreamy Spa

Jag måste berätta om en underbar upplevelse jag hade för några dagar sedan! Vi har verkligen njutit av att gå på massage här på hotellet, det ligger ju precis vid poolkanten och det är så himla skönt och väldigt enkelt. Man håller bara koll på när det är ledigt och då knallar man bort och får sig en timmes helkroppsmassage för 70 kronor! Vi testade ju även på massage på ett spa på hotellet på Koh Hai.

Men nu så hade vi hört talas om ett spa som ligger en liten bit bort från hotellet, Dreamy Spa. Jag och Jens gick dit med Johanna för att kolla läget, medan Jossan lekte med några tjejer på hotellet. Planen var att jag skulle boka en tid. Väl framme så gick vi in och den söta tjejen bakom disken sa direkt till att vi skulle köra in vagnen med Johanna eftersom det var mitt på dagen och väldigt varmt ute. Vi blev visade till en soffa och jag fick titta i en pärm med olika behandlingar, vi fick kallt vatten i fina koppar och fyra tjejer omringade Johanna i vagnen! En fläktade henne med en solfjäder, en baddade henne med en kall handduk och två jollrade och lekte med henne! :) Så himla gulligt!

Jag valde en behandling som innehöll helkroppsoljemassage, en helkroppsskrubb och en enklare ansiktsbehandling. Denna behandling varade i två timmar och kostade - helt sanslöst! - enbart 270 kronor!! De hade tid på en gång så jag stannade kvar med Jens och Johanna gick tillbaka till hotellet.

Helt underbart! Ett jätte-fint spa, super-mysig miljö! Jätte-fina behandlingsrum som var liksom både inne och ute, det var liksom mellanrum mellan väggar och tak så man hade kontakt med naturen utanför, hörde fågelkvitter och så. Hon som utförde behandlingen var jätte-duktig och tillsammans med fågelkvitter, underbar musik och rasslet av vajande palmer så kände man sig som en riktig prinsessa! Otroligt lyxigt!

2 kommentarer:

Nordljus sa...

:) Lustigt jag satt och googlade Dreamy spa och då kom din blogg upp och så såg jag att du hade Nordljus som länk och det är vårt företag...Sen läste jag lite på bloggen och då var det din dotter som slutade i klassen när vår började tror jag! Kände att jag bara måste skriva en kommentar :)
Ska verkligen besöka Dreamy!
Lina

Jennica... sa...

Hej Lina,
Jag har svarat i din blogg!
// Jennica