05 januari 2010

Thailandsplanering

Idag har jag varit i kontakt med en svensk tjej som har hus med sin familj på Koh Lanta och som bor där delar av året. Hon är kompis med en arbetskamrat till mig och jag har ställt en del frågor till henne rörande barnmat, blöjor och så.

Det är ju jätte-bra att kunna ställa frågor till någon som faktiskt bor på ön och som är svensk och van vid vår standard. Blöjor finns det tydligen gott om i olika modeller, så det ska vi inte behöva släpa med oss. Men vi tar nog med oss några ändå, för resan hem och dit samt de första dagarna så vi slipper kasta oss till affären direkt.

Barnmat däremot är det lite värre med. Det finns burkmat men bara en, kanske två, sorter - kyckling och ris tydligen. Det blir ju lite trist i längden. Så vi får nog släpa med oss burkar ändå, i alla fall en del. Sedan får vi hoppas att hon vill äta lite ris, pasta och sånt från restaurangen. Välling och gröt tänker jag ta med mig, men det är ju inte så skrymmande så det blir inga problem.

Då kan vi stryka det från listan över saker att kolla inför resan!

Inga kommentarer: