10 januari 2010

Ny säng

Om någon yttrar en mening en söndag eftermiddag som börjar såhär, "Jag tror jag åker iväg och köper.....", då hade man nog väntat sig att personen i fråga skulle avsluta med "en tidning", "en pizza", "godis" eller något liknande. Speciellt om personen i fråga är en man.

Men min sambo, han är inte som andra han! Han yttrar meningen "Jag tror jag åker iväg och köper den där sängen på IKEA" ungefär samtidigt som jag börjar laga middag! :)

Vi har ju inte alls gjort i ordning på Johannas rum, bara satt in ett skötbord och lagt två gamla bäddmadrasser på varandra som extrasäng. Men vi har sett en säng på IKEA som vi skulle vilja ha där inne, en säng som har en låda under där man kan ha en extra madrass. Detta är givetvis super-bra när man har övernattningsgäster, men framför allt så är det skönt för den som sover med Johanna att ligga i en ordentlig säng.

Så nu har vi en fin säng från IKEA som heter ODDA. Jens har redan satt ihop den och jag har bäddat den, så i natt så sover jag i en ny säng. Det bästa är att de två gamla bäddmadrasserna vi har passar i sängen! När vi kommer hem från Thailand så ser jag fram emot att få fortsätta göra i ordning i hennes rum. Då kommer det fler fina bilder från hennes rum, men så här ser sängen ut i alla fall plus att det ska finnas en låda under.

Bild lånad från IKEA.

Inga kommentarer: