03 januari 2010

Rea......

När jag fyllde år fick jag ett presentkort på MQ. Detta har jag sparat för att plocka fram när jag skulle kunna gå en stund själv i butiken, prova och köpa något fint. Detta skulle ske idag var det tänkt. Idag började nämligen MQs rea och för vip-medlemmar så var det öppet en timme före normal öppningstid. Så klockan 9 stod jag med en massa andra människor utanför butiken och kastade mig in när de öppnade.

Men......eftersom jag inte har handlat kläder på urlänge och än mindre ens tittat på kläder så kände jag mig helt off. Hade liksom ingen koll kände jag..... Min plan var att köpa ett par jeans eftersom jag behöver det. Plockade på mig sju par som jag skulle prova, hade ingen aning om vilken storlek jag hade nu efter att jag gått ner mina graviditetskilon men jag chansade. Jag fick stå i kö i ca 20 minuter och när det var min tur så passade inga av de sju paren. Jag blev lite sur men försökte hålla humöret uppe och gick och hämtade nya storlekar och ställde mig i kön som nu blivit ännu längre. Men nähä.....inte heller nu satt de bra.

Bestämde mig för att strunta i jeansen, kände att nu åker vi ju iväg och då kommer jag inte att behöva några jeans på en månad. Och när jag kommer hem så kanske jag gått ner några kilon till......positive thinking! :) Så kvar stod jag med en blus från Bondelid som jag tyckte var rätt fin och som kvalade in för gränsen på presentkortet. Så, jag ställde mig i kö för att betala.....men kön var jääätte-lång och slingrade sig genom hela butiken och till och med en bit utanför..... Skulle jag stå i kö i minst en halvtimme till, med en blus jag tyckte var "rätt" fin........

Nej, det ville jag inte. Så det var bara att åka hem igen......vilket antiklimax!

Skit.

Men å andra sidan så har jag kvar mitt presentkort och kan handla vårkläder istället!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjoho, Jennica! Vi fick också inbjudan till MQ´s rea imorse, men vi bestämde oss för att sova ut. Det gjorde vi - till 10.30 utan att skämmas!!! Oliver skulle byta lite kläder han fick i julklapp och jag tror klockan var 12.30 när vi kom dit och vi såg kön du pratade om.......ahhhhh, vi åkte faktiskt vidare till Nova och där var ännu mer folk på centrat men inte på MQ, faktiskt. Han bytte det han skulle och tog tillgodokvitto istället och bestämde sig för att vänta tills vårkläderna kommer. Jag håller med dig, varför skall man köpa något som man tycker är "rätt fint" bara för det är 50 procents rea? Det är väl kul att komma hem från Thailand brun som en pepparkaka och prova härliga vårfärger istället, det gjorde du rätt i. I morgon börjar vi jobba, men jag hör av mig om en fikakväll, det ska bli så trevligt så. Ha en go kväll. Kram Christine