10 december 2009

Läggdags

Ja, nu är det snart läggdags. Johanna sover, hoppas hon får en lugn natt, det hade hon behövt. Är mer eller mindre säker nu på att det är en tand som gav henne feber, hon är på precis samma sätt som hon var förra gången. Skönt att det inte var något annat.

Det har varit en lugn hemmadag idag, vi har bara kämpat oss igenom den. Johanna har skiftat mellan att vara otröstligt ledsen till att vara glad och gosig, men hennes ögon har hela tiden sett jätte-trötta ut. Lilla stackaren... Jossan har haft en kompis här efter skolan, det kändes också skönt eftersom all min energi gick åt till Johanna. 

Nu ikväll har vi myst med lite glögg och lussebullar. Jag har strukit lucialinne, i morgon är det luciafirande på Jossans skola och eftersom det är 3:orna som lussar så är det äntligen hennes tur. Hon hade siktet inställt på att bli lucia och anmälde sig till det, men hade otur i lottningen sedan. Men hon kommer att bli sötaste tärnan och hon har rabblat verser och luciasånger på löpande band här på kvällen!

4 kommentarer:

Kim sa...

Så mysigt med Lucia! Det hade jag velat se ju. Hoppas lilltjejen mår bättre idag!

Jennica... sa...

Bättre med lillis idag, skönt!
Hur mår du idag? Repris från förra året? :P

Kim sa...

Mår inte lika dåligt, men trött som få. Vi fortsatte till Etage så jag gick och la mig halv fyra ungefär.

Jennica... sa...

Kul att det blev kul!! Kämpa på....förstår att du är trött, men det antar jag att de flesta andra också är idag... :)
Ha en riktigt kul kväll!!