17 december 2009

Det blir jul ändå

Idag skulle jag göra massor, men just nu känns det onödigt att åka land och rike runt och jaga julklappar när den första snön har kommit. Både för att skåningar blir som lamslagna i sina bilar när den första snön kommer, att det faktiskt kanske är halt och för att jag hellre blundar för allt som ska göras och går på promenad med en kompis i snön istället. Jag ska försöka att inte tänka på att Jossan har förra årets stövlar och förra årets regnbyxor på sig idag istället för nya vinter kläder, att Johanna inte har någon overall, att inga julklappar är inköpta och låta stressutslagen frodas.

Nej.....usch vad jag är gnällig. Tror jag har varit det ett tag nu....... Det får nog bli mitt nyårslöfte. Att skärpa mig och vara lite mer positiv! Å andra sidan kan ju inte allt vara rosenrött här i bloggen.....ibland är livet lite mer ljusrosa....med betoning på "ljus! :)

2 kommentarer:

Kim sa...

Äh, ta det lugnt. Bara köp en Jagga till mig så blir jag glad! En vecka kvar, hurra hurra hurra!

Anonym sa...

Klokt att du inte ger dig ut och köper julklappar.

Kram

Pappa

PS Nu får du mer tid för rim.