06 december 2009

Bra dag!

Idag har det varit en riktigt bra dag! Till och med natten var hyfsad. Igår var vi på middag hos en av mina äldsta vänner (barndomsvän alltså, inte en lastgammal vän....), vilket var super-trevligt men vi kom inte i säng förrän klockan var nästan halv två på natten. Men Johanna vaknade inte förrän halv fem och med våra mått mätt så var det kanon! Sedan vaknade hon halv sju och sedan halv åtta och då var det dags att gå upp. Så, det var en helt ok natt. 

Idag blev det en pysselförmiddag, jag hade en del kvar att göra inför julmarknaden i morgon och Josefine passade på att pyssla lite hon också. Jag fick en del gjort och det kändes bra. Sedan var det dags att bege sig iväg eftersom Josefine skulle ha gymnastikuppvisning, det var hennes förening som hade sin årliga juluppvisning. Det är riktigt kul att titta på, även om Josefine bara är med i ungefär 5 minuter av de två timmar som hela uppvisningen tar! Men det är kul att se hur duktiga Josefine och hennes kompisar har blivit, och så är det kul att se på de lite mer erfarna gymnasterna, de som tävlar.....de är riktigt duktiga.

Ikväll har vi myst här hemma. Jag fortsatte pyssla lite medan Jens gjorde middag. Det blev en super-god middag - wokad kyckling med basilikaquinoa. Mums!!!! Vi åt, drack vin och satt och pratade en massa. Johanna fick lite feber av sin influensaspruta som hon tog igår men var trots det vid gott mod. Senare var det dags för Robinson och vi mös med hemgjorda chokladbollar! Det var länge sedan jag gjorde det, och oj! vad gott det var!!! :)

Kvällen avslutades med att jag pysslade och gjorde allt färdigt inför i morgon. Jens och Jossan spelade x-box och hade en mysig stund tillsammans. Nu sitter jag i sängen ute i biorummet och skriver, jaaaa.....jag ska få sova själv i natt igen. Underbart! Goa Älsklingen tar hand om lilla feber-fian i natt så att jag ska få sova för att vara pigg på marknaden i morgon. Vi ska stå utomhus mellan 11-17, så jag lär behöva all energi jag kan få!!

Inga kommentarer: