01 december 2009

Äntligen 1 december

Då var det äntligen 1 december! Som Jossan har längtat! Hon har knappt kunnat somna de två senaste kvällarna. Och det som har varit så spännande är ju såklart adventskalendrarna! :) Hon visste att hon hade tre - en chokladkalender från mormor och morfar, en TV-kalender och en som hon fått från skolan. Men så är det ju den där presentkalendern.... :) Och så har hon ju önskat sig en Littlest Pet Shop kalender, den ville hon ha redan förra året men då fick hon ingen.

Så, lyckan var total i morse när det blev både presentkalender och LPS-kalender! :) Jag väckte henne som vanligt och hon brukar ligga kvar och morna sig medan jag gör frukost, men ungefär 1 minut efter att jag väckt henne så stod hon påklädd i köket och såg ut som om hon fortfarande sov! :) Det blev en super-mysig morgon då vi satt i köket tillsammans med våra datumljus medan hon åt frukost, sedan tittade vi på julkalendern på TV tillsammans och öppnade alla kalendrarna. I presentkalendern var det en pärlplatta i dag, med siffror som hon önskat sig. Sedan skjutsade jag henne till bussen och det kändes som en riktigt mysig 1 december morgon. Jag är så glad att vi har lyckats skapa en så mysig tradition med kalendrarna, hon ser verkligen fram emot det och blir så glad.

Väl hemma igen så gjorde jag frukost till mig och Jens och välling till Johanna. Jag dukade uppe i TV-rummet och tände ljus, vi tittade på Nyhetsmorgon på TV4 och hade en riktigt mysig morgon vi med. Vilken super-start på dagen!

En välfylld presentkalender! Väldigt blandad kompott, med både stora och små julklappar.


Littlest Pet Shop kalendern, som idag innehöll just en Littlest Pet Shop figur....men det gör det inte varje dag. Det blir nog lite tillbehör till figurerna också skulle jag tro.

Ni får ha en mysig 1 december! KRAM på er!

3 kommentarer:

Kim sa...

Så mysigt. Och så ljust ni har det hos er jämfört med hur jag har det. Får ta nya bilder sedan. =D

Jennica... sa...

Tog bilderna i köket, mot de vita luckorna med spotsen på "högsta"! :) Brukar bli konstigt gult ljus annars, men idag hade jag tur! Det blir ju sådär bra bilder med mobilen. Borde kanske önska mig en egen liten digital kamera så att jag kan ta bättre bilder till bloggen.....

Unknown sa...

Så mysigt ni har det! Jag vill också ha en present kalender :) Fast det är eg minst lika kul att göra en. Fast jag tror inte Rikard blir så glad för pärlplattor och hårsnoddar och sånt.....