04 november 2009

Sova - det nya svarta! :)

Det är helt underbart att få sova en hel natt utan att bli störd. Att bara få sova, sova, sova.... Det kan man bara förstå om man inte får göra det i vanliga fall. Det gör underverk för humör, tålamod och allmänt välbefinnande - både för mig själv och för min omgivning! :)

Jag var helt slut igår efter att inte ha fått sova speciellt mycket på natten.  Jag somnade när Johanna fick sin kvällsvälling och Josefine fick lite bonustid.....hon låg och läste och skulle bara få läsa en halvtimme, nu blev det nästan en hel timme istället! Hon var mycket nöjd! Jag var mindre nöjd, jag höll på att titta på Äntligen Hemma, men det blev inte mycket sett! :)

Jens var en hjälte och tog natten med Johanna så att jag fick sova - och även om jag vet att han också behöver sova så hade jag svårt att protestera. Och det var underbart att få sova, helt underbart. Nu känns det mycket bättre - och det är tur för jag har en fullspäckad dag framför mig. Mest med roligheter - och en underbar sak!!

Nu på förmiddagen så ska vi förlägga vår mammafika till nya IKEA-varuhuset i Malmö! Det ska bli jätte-kul! Vi ska ses där om ett tag och gå och titta lite och äta lunch, ska bli mysigt. Sedan blir det snabbt hem för att hämta upp Jossan som ska rida på Basti vid två och det tycker ju hon är en av veckans höjdpunkter, så det får såklart inte missas.

Sedan.....sedan så ska jag göra något som jag drömt om i ett år ungefär. Jag ska på massage!!! Det är så underbart så jag kan knappt tro det! Jag hade lite problem med min rygg under graviditeten och har fortfarande lite ont i det ibland, framför allt så har den något konstigt för sig. Det är precis som om den tappar känsel ibland, på en viss yta. Eller, kanske inte direkt tappar känsel, det känns ungefär som om den ytan har "somnat". Det sticker lite eller "pirrar" lite, svårt att förklara. I alla fall så låter 65 minuters helkroppsmassage som en absolut dröm!! Jag fick ett presentkort i julklapp förra året som jag har sparat till ett speciellt tillfälle, och idag är det dags.

Efter massagen så är det Bokklubb, det ska också bli mysigt. Jag ska gå dit i myskläder direkt efter min massage, bara sitta och mysa, äta gott och prata hela kvällen. Så - en fullspäckad dag, men mest med mysigheter!


Inga kommentarer: