19 november 2009

Snabb status

Min älskade lilla Mac mår inte bra. Eller rättare sagt, strömsladden mår inte bra och datorns batteri är urladdat, så jag är utan dator just nu. Nu är det ju så att det finns ett antal datorer här i huset, men det är inte samma sak som med min egen som finns i min närhet hela tiden.

Men här kommer en snabb status på vad som händer i alla fall:

- Jossan var sjuk i måndags och hemma från skolan - men nu är hon frisk igen.
- Johanna fick feber i måndags natt men det gick över dagen efter. Nu är hon bara snuvig, men detta leder tyvärr till att hon sover dåligt eftersom det är jobbigt med kombinationen täppt näsa och napp. Så hon sover dåligt och vi sover mer eller mindre inte alls.
- Vi var på utvecklingssamtal med Josefine igår och hon är bara så himla duktig och go så man blir fruktansvärt stolt.
- Jag pysslar allt vad jag kan för att hinna få ihop det jag behöver till julmarknaden nästa helg.
- Jens har blivit vaccinerad mot svininfluensan och det är min tur i morgon, jag är nervös....hatar sprutor...
- Jag har äntligen träffat min kompis Annikas lilla dotter Juni, som hunnit bli två månader.

Tja, det var väl det viktigaste som hänt!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Augusti??

P

Jennica... sa...

:)
Det roligaste var ändå när Annika berättade att hon hade en riktigt dålig dag igår. Hon hade gjort ett par knasiga grejor och en av dem hade varit att kalla Juni för Juli! :)

Kim sa...

Hahahaha, roligt! Trevligt med bloggupdate. Tråkigt på internet utan dig ju!

Maria sa...

Kan peppa dig med att sprutan verkligen inte kändes alls, det var verkligen ingenting "farligt". Men inatt kunde jag inte ligga på den armen och idag är den öm men det ska tydligen gå över på någondag. Tänk på hur många gånger Johanna redan har tagit spruta, nu är det väl mammas tur så att det blir lite rättvist :-). Ha en skön helg!

Jennica... sa...

Tack Maria! Jag har faktiskt också hört att den ska vara helt ok att ta, och Josefine har lovat att följa med mig och hålla mig i handen! :)

Kimman: idag kanske jag får en ny sladd, vi får väl se. Ska försöka "slå" mig in på de andras datorer annars! :)

Anders sa...

Hmmm... ...i förra inlägget skrev du att din "dator" mådde dåligt...

:-)