25 november 2009

Smilla nr 2

Som ni kanske minns så hade vi ju en katt som bodde i vårt uterum under ett par veckor. Jag trodde det skulle bli en repris i dag! :)

Jag var ute och gick med en grannkompis och när vi gick i vårt grannområde så såg vi en super-söt liten katt som satt uppflugen i ett träd och jamade och såg olycklig ut. Under trädet satt en stor hankatt som troligen jagat upp den lilla i trädet. Vi sjasade bort den stora katten och hjälpte den lilla ner, den hoppade till slut ner i min famn! Sedan så tyckte vi att den skulle skynda sig hem, bort från den stora katten. Men den verkade tycka att det var roligare att följa efter oss.....

Vi blev lite oroade att den skulle följa med oss för långt, så att den inte hittade hem. Men vi fortsatte gå och när vi gick över bäcken till vårt område så tänkte vi att den inte skulle följa efter, man passerar nämligen en grind till en liten spång som går över. Men hon lyckades tränga sig under den och följde med.....

Jag vågade nästan inte gå hem, tänk om hon följt efter och sedan inte hittat hem! Undrar vad Jens hade sagt om det fanns en ny katt hos oss! :) Men som tur var så smet jag iväg från den, och jag hoppas verkligen att den sprang hem! Den var super-söt och det är verkligen synd att vi inte kan ha katt!

Inga kommentarer: