05 november 2009

Heaven!



Jag var ju på helkroppsmassage igår! Så underbart fantastiskt ljuvligt! Jag fick ett presentkort i julklapp förra året som jag inte hade utnyttjat. Jag har gått och sparat på det till bästa tillfälle - först tänkte jag att jag skulle ta någon mysig behandling i slutet av graviditeten, sedan så tänkte jag att jag skulle göra något mysigt när bebisen hade kommit, sedan så blev det att jag skulle göra det när Johanna blivit lite större och sådär höll jag på. Men igår var det alltså dags, och det blev en genomkörare för hela kroppen! Och det var välbehövligt! Min rygg var knölig, sa hon som masserade mig......det lät ju sådär, men jag förstår vad hon menar eftersom jag har haft ganska ont i ryggen. Idag har jag lite ont, förmodligen för att hon gick åt den rätt hårt. Det blir liksom som träningsvärk. Men åååh vad skönt det var! Jag gillar också stämningen och känslan man får när man kommer in på Triangelns kurbad, eller liknande ställen. Det är lugnt och tyst, det doftar gott av alla oljor och krämer, personalen har ett mjukt och behagligt sätt att vara, man vet att man är där enbart för sin egen skull och i alla fall jag, kopplar av totalt. 

Efter denna härliga stund, så var det dags för bokklubb. Det blev en trevlig kväll som vanligt, som jag avnjöt i myskläder! Det kändes helt fel att kränga på sig jeans när jag var sådär mjuk och varm i kroppen. :)

2 kommentarer:

Ann-Charlotte sa...

Så härligt det låter. Jag har också ett presentkort där som jag ska använda,men det blir till ansiktsbehandling.

Jennica... sa...

Det är också mysigt! Fast nu kände jag att jag behövde en riktig genomkörare för kroppen. Men de har en behandling som är 2,5 timme lång och där man tar hand om mer eller mindre hela kroppen. Det ingår både bad, massage, ansiktsbehandling och så - det låter gudomligt tycker jag!