22 november 2009

Förfärligt

Usch, det är ju riktigt förfärligt dåligt på bloggfronten!! Men jag har fortfarande ingen egen fungerande dator. Nu har den varit och hälsat på i Mac-butiken och fel på sladden har konstaterats, men en ny var ju svindyr....så det får tyvärr vänta.

Dagarna och veckorna springer iväg. Förra veckan var full av förkylningar och sjukdom..... Jossan var hemma två dagar med magont, huvudvärk och halsont. Johanna var förkyld och hade feber en dag och en massa snuva, och som följd av den även dålig sömn. Men nu verkar alla på bättringsvägen, eller rättare sagt, alla är bra igen. Bara lite snuva kvar hos lill-Hannis, men ingen fara. Skönt!

Själv tog jag ju svinissprutan i fredags. Var himla nervös eftersom jag är helt livrädd för sprutor, men jag överlevde. Den var faktiskt ok att ta, för att vara en spruta.....det gick snabbt och det spände inte så värst. Jag var mest rädd för hur de skulle ta sprutan, jag menar....man har ju hört talas om att de har kallat in gamla pensionerade sjuksystrar och det kan ju bli hur brutalt som helst! Men de jag fick var snälla. :) Jag var lite kaxig efteråt och tänkte att jag minsann inte skulle få några biverkningar, och om det blev något så fick jag väl bita ihop. Det tog ungefär 8 timmar, sedan började armen ömma lite....sedan börja det göra mer och mer ont och till slut så gjorde det ont att röra den. Men ok, det klarade jag av och hade inga problem att leva med. Men sedan, dagen efter.....herregud vad jag blev trött och helt matt. Armen gjorde ont och hela jag var som en urvriden trasa, överkörd av ett tåg....eller något annat i den stilen. Så efter att ha haft med Johanna på Jossans ridning, skjutsat Jossan till kompis och sedan fixat med Johannas mat hemma så var det inte mycket med mig. Helt färdig. Det blev dock en skön kväll med lite pyssel och sedan Robinson, och en tidig kväll i säng. Fick dessutom sova själv nere i Johannas rum, vilket var skönt.

Idag har jag varit hos Nellie och vi har gjort upp planer för julmarknaden nästa helg. Vi har satt priser, bestämt lite hur vi ska ha våra bord och så vidare. Det ska verkligen bli kul!

Just nu badar övriga familjen, det är gulligt att höra deras plaskande och prat i badet. Jag sitter här och snabb-bloggar på Jossans dator, hon vill väl ha tillbaka den direkt efter badet kan jag tänka. Viktiga dataspel som måste spelas.....kompisar som är online....och så. Nu hör jag att de snart är färdiga, ska nog assistera slutskedet tror jag. :) Ses och hörs!

Inga kommentarer: