14 oktober 2009

Underbar kväll

Igår fick jag världens överraskning av Jens och Jossan!! :)
Det hela började med att Jens ville ha "den stora" bilen på morgonen eftersom han skulle fixa en grej, sa han väldigt mystiskt..... Jag blev såklart jätte-nyfiken och gissade på en och tusen saker....men kom inte på något bra och definitivt inget som krävde kombin.

När han kom hem så fick jag inte titta ut och han bar in en massa grejor i "garaget", som vi inte använder som garage utan mer som förråd och träningsrum. Väldigt spännande!! Men jag fick ge mig till tåls eftersom jag skulle iväg till Helsingborg för att träffa ett par arbetskamrater för middag. Och jag hade en super-mysig kväll med dem! Vi åt jätte-god mat, drack gott vin och skvallrade om jobbet och pratade om allt annat som är viktigt - och totalt oviktigt! :) Jätte-kul att träffa dem!!

Jag hade lite extra lyx eftersom jag åkte tåg och kunde därmed dricka vin! Detta innebär ju att jag måste få både skjuts och bli hämtad vid tåget, eftersom vi bor som vi bor. Så Jens och tjejerna kom och hämtade mig vid tåget strax innan elva på kvällen. Johanna var vaken och Jossan satt och blundade och småsov.....trodde jag..... Jag berättade om min kväll och vi småpratade hela vägen hem, Jens och jag. Väl hemma så hjälpte jag Jossan in, hon hade bara morgonrock och filt på sig. Vi kramades och jag följde med henne in i hennes rum, vi pratade lite och till slut tyckte jag att nu får du faktiskt hoppa i säng. Men det tog en himla tid och hon såg lite finurlig ut.....till slut så kom Jens in i hennes rum och så säger de plötsligt att "Nu! ska vi titta på överraskningen!!". Jossan såg helt plötsligt helt glad och pigg ut och drog mig med ut i hallen! Där var det tända ljus och jag fick öppna dörren till "garaget" - och där! där står ett jätte-fint nytt stort bord uppställt och på det står en ny symaskin!! Vit och rosa!! Va?! Som jag har önskat mig!! Ja, inte rosa då, det visste jag inte att det fanns - men vilken grej!!! Jag är väldigt sugen på att lära mig att sy nämligen och har därför önskat mig en symaskin. Jätte-fint var det!!! 

De hade slitit hela kvällen med att montera och bära grejor, Jossan hade inte sovit alls utan bara lurat mig! :) Jossan hade dekorerat runt symaskinen med rosa ljuslyktor och rosa små blommor och blad. Det var så fint! 

Sedan säger de att detta är inte allt! De drar vidare med mig upp på andra våningen och upp på vårt loft, där vi har en planerad arbetshörna men idag står bara ett litet skrivbord där och det är inte klart. Nu fanns här nya skrivbord, inte helt klart men en fantastisk början!! Så nu har jag två fina och rymliga pysselplatser! Helt fantastiskt!!! Där uppe på loftet är planen att jag ska pyssla med att göra kort och pärlor, medan jag i "garaget" som numera är träningsrum/pysselrum ska kunna sy och hålla på med andra lite mer skrymmande saker. 

Jag har gått och tittat ut där flera gånger både senare igår kväll och idag. Kan liksom inte tro att det är sant! Ni som känner mig vet ju att jag just nu har alla mina pysselgrejor i påsar som jag drar fram och tillbaka på matbordet. Vi har dessutom inte riktigt haft "utrymme" att göra sådana saker senaste tiden (året....) och därför känns det extra extra speciellt!!!

TACK TACK TACK världens underbaraste Jense för denna presenten!! Och super-mycket TACK till Jossan som höll hemligheten så bra och som slet med att sätta ihop bord och hyllor igår! Jag älskar er!!!

När jag kom ut i "garaget" så var det mörkt förutom tända ljus på mitt nya pysselbord med den fina symaskinen!

Kolla in så fin den är! Har ingen aning om hur den funkar :) men jag ska få hjälp av han som sålde den till Jens. Det ska bli så himla spännande att börja!

Kolla! Den är vit och rosa! :)

Jossan hade dekorerat fint!


Allt var mycket "Jennica"!

Fler bilder kommer, både från "garaget" och från loftet, när det har blivit lite mer klart!

10 kommentarer:

Kim sa...

Så kul och vad bra att du får lite riktiga pysselplatser! =)

Jennica... sa...

Ja, visst är det fantastiskt! Och så överraskad jag blev! :)

Maria sa...

Men vad fint! Så gulligt av dem och så roligt att göra det till en så speciell överraskning, förstår att du blev lycklig både över själva sakerna och över överraskningsmomentet. Roger har åkt till Stockholm i 3 dagar och spritt ut lite "sov gott" och "ha en bra dag" lappar i huset, det tyckte Ellen och jag var roliga överraskningar. Det är sådant man behöver göra för varandra, kärlek i vardagen liksom. Lycka till med pysslandet!

Jennica... sa...

Ja, det var ju det som kändes så speciellt. Inte nog med att jag fick en symaskin plus två olika pysselställen - jag fick världens överraskning också som kändes väldigt speciellt!

Ja, den där kärleken i vardagen är viktig. Super-gulligt med lappar! :)

Det är fina killar vi har!!

Ann-Charlotte sa...

Så gulligt! En rosa symaskin! Jag har aldrig sett en sådan .Vilken familj du har Jennica! Lika gulliga allihop.
Kram!

Jennica... sa...

Jag vet! Stolt blir man! :)

Jens sa...

Man får ju det man förtjänar, hjärtat!

Jennica... sa...

Tack älskling! Det värmer! Puss!

Erik och Nellie sa...

Ni är ju helt underbara, både Jens och Jennica! Nu ska det sys. :) Kul kul!

Jennica... sa...

Tack sötaste Nellie!
Ja, nu ska det sys! I morgon ska jag åka till affären där symaskinen är köpt (i Råå!) och få lite instruktioner - och sedan är det bara hem och sy! :) "Bara"......fortsättning följer! :)