15 oktober 2009

Köra bil-dag

Idag har det varit en riktig köra bil-dag, dvs en sådan där dag då det känns som om man sitter i bilen hela dagen. Fram och tillbaka har jag kört, hit och dit. Egentligen tycker jag inte det är så hemskt, om det inte vore för att man ska dra ut barnvagnen varje gång. Eller gå och bära på bilstolen om nu det passar bättre. Och Johanna är inte så värst förtjust i att spendera en dag "fastspänd"....om man säger så.

Det började redan i morse då jag körde Josefine till skolan eftersom de skulle ha cykel med sig idag. Så fram och tillbaka där.

Lite senare på förmiddagen körde jag till den butiken där Jens köpte symaskinen till mig, och fick den demonstrerad. Det var bra, jag lärde mig hur man trädde tråden, hur man spolar, olika sömmar, hur man syr knapphål och lite annat. Så nu är jag så himla sugen på att sätta igång! Så fram och tillbaka där också, fast nu åkte jag inte hem utan fortsatte till vårt närmsta köpcenter där jag gjorde lite ärenden. 

Sedan körde jag hem, lämnade av vagnen för att sedan köra tillbaka igen och hämta Josefine i skolan. Vagnen och cykeln får inte plats samtidigt i bilen nämligen. 

Efter lite fixande hemma med mat och sånt så var det dags igen. In i bilen igen och nu körde vi och hämtade upp Josefines kompis och så bar det iväg till gymnastiken, och sedan hem igen såklart.

Så, allt som allt tror jag att jag har kört ca 15 mil idag!

2 kommentarer:

Kim sa...

Starkt jobbat! =) Nu får du pyssla lite så får lite roligt. Själv ska jag äta popcorn!

Jennica... sa...

Det har jag gjort! Ett fint födelsedagskort och en fin presentinslagning! :)
Fast popcorn låter också himla gott! :)