14 september 2009

Träning och sånt

Det var ju ett tag sedan jag skrev något om mitt kämpande med vikt och träning nu. Ni kanske tror att jag lagt ner och helt tappat stinget! :)

Men nej, inte helt i alla fall! Vi äter inte strikt GI längre....tyvärr. För det gav bra resultat och vi åt mycket god mat. Däremot så försöker jag tänka på vad jag äter, även om jag unnar mig lite mer nu än vad jag gjorde för en månad sen. Men nu känner jag att jag behöver ta nya tag igen, det är så lätt att man faller in i gamla dåliga vanor igen. Och jag behöver mitt fokus för att fixa de sista kilona. Det som är väldigt positivt är i alla fall att jag inte gått upp något - men å andra sidan inte ner heller. Men nöjd att jag håller vikten!

Vad gäller träningen så håller jag fortfarande ångan uppe! Jag tränar regelbundet, försöker få ihop 3 löppass per vecka och även ett par powerwalks. Jens agerar coach och lägger upp min träning, det tycker jag är bra. Då blir det inget fusk och jag fegar inte om jag känner mig trött. Behöver lite ordning och struktur när jag ska göra sånt här.... :)

Nu har jag några nya mål. Viktmålet är detsamma och där är det 3 kg kvar och de ska ha försvunnit till min födelsedag i november. Vad gäller träningen så har jag tre mål:
1) att lyckas hålla igång träningen under vintern då det blir för kallt (snöigt?) för att springa
2) att springa Vårruset (5 km) under 30 minuter, det är i början av Maj
3) att springa iForm loppet (5 km) på 25 minuter, det är i början av September

Om jag lyckas med mål 1, så hoppas jag att de andra två också ska kunna uppfyllas. Det gäller bara att kämpa på och försöka hålla motivationen uppe.

3 kommentarer:

Kim sa...

Ja, håller du igång så här så blir det enkelt att springa under 25! =) Själv så lägger jag ner nu. Det är fööör tråkigt bara. =D

Jennica... sa...

Äh, kom igen nu! Eller blir det bara innebandy och tennis nu? :)

Kim sa...

Bara tennis och innebandy, kanske springa en gång i veckan i bästa fall. Tycker det är lite för långtråkigt bara, har så svårt för att springa längre distanser.