02 augusti 2009

Tjejmys

Igår var det trädgårdsfixande som gällde. Jag började rensa rabatter och mitt mål är att liksom ta mig runt hela trädgården och försöka göra fint. För er som inte vet, så är det en del.....typ 2000 kvm..... Jens var en hjälte och hjälpte en kompis att gräva i hans trädgård och när han gjort det så avslutade han grävandet här hemma. Det är ju, som jag skrivit tidigare, vår häck som har behövt breddas och rensas. Rensa slipper han dock, det är mitt jobb! Det tar lite tid, men det blir fint!! Ibland känner vi att vi tagit oss vatten över huvudet och att vi har en alldeles för stor tomt. Det är svårt att hinna med, men i ärlighetens namn så handlar det nog inte så mycket om tiden som att vi istället prioriterar annat....roligare!

På eftermiddagen var jag en kort sväng i Malmö. En barndomskompis till mig ska gifta sig nästa helg och igår var det hennes möhippa. Jag gjorde ett kort "gästspel" och var med en stund när de drack lite drinkar och pratade. Det var jätte-kul att träffa Åsa och prata lite, men det blev själklart ganska så kort eftersom hon hade rätt mycket annat att tänka på än mig! Men jag tror hon blev glad och det var kul att kunna vara med, om än bara en stund! Vi bestämde att vi ska försöka ses till hösten istället för att hinna umgås lite mer.

Senare på kvällen så åkte Jens in till stan för att träffa sin kompis Jörgen, de skulle ut och "busa"! :) Det var han väl förtjänt av efter allt grävande tycker jag! Jag och tjejerna hade mys hemma. Jag och Jossan hyrde film, det blev "Sagan om Desperaux". En jätte-söt film om en liten mus som blir stor hjälte och räddar prinsessan - se den! :)



Efter filmen höll Jossan mig sällskap när jag matade Johanna, sedan kraschade vi i sängen tillsammans. Super-mysigt!!!

Idag blir det mer trädgårdsfix och ikväll blir det middag på Pumphuset! :)

Inga kommentarer: