14 augusti 2009

Rekord och mysig middag

Igår sprang jag tre varv på min runda, det vill säga 6 km! Mycket nöjd! Det var väldigt länge sedan jag sprang så "långt", så det kändes mycket bra! Jag bestämde mig innan att idag ska det bli tre varv och det funkade faktiskt bra. Inga känningar under rundan, men kände lite i höften på kvällen. Så idag - nu faktiskt - så blir det en powerwalk, ingen jogging. Dumt att skada sig nu när jag kommit igång så bra!

Vi hade en mysig grillmiddag med Örjan och Maria hos oss igår också! Vi grillade kött och forell, och till det hade vi rostade rotfrukter och två kalla såser. Det blev riktigt gott! Efter hade vi den goda mangoefterrätten som kommer från Paulúns GI-bok, den är riktigt god - och nyttig! Tänk att den ekvationen faktiskt kan gå ihop! :)

Tänkte faktiskt bjuda er på två recept från gårdagen, som är väl värda att prova!

"Anders L's goda laxsås" från Husmorsorna, the Ultimate Köksalmanacka
1 burk creme fraiche
1/2 dl hjortronsylt
2 msk majonäs
1 pressad vitlöksklyfta
salt och nymald peppar

Bara att blanda ihop alla ingredienser och servera till fisk!

"Fryst mangokesella med hallon" från Paulúns GI-månad
1 burk vaniljkesella (250 g)
2 dl frysta mangotärningar
1 msk kokosflingor
20 hallon till garnering

Kör allt i en mixer till en slät röra. Lägg upp blandningen i fyra små glas och ställ i glasen i frysen i cirka 1,5 timme. Ta glasen från frysen och toppa med hallonen.

Inga kommentarer: