06 augusti 2009

Oväntat

Ibland blir man positivt överraskad! Det är väl bara att erkänna......jag har inte direkt gröna fingrar.....önskar att jag hade, men det är nog inte så tyvärr. När jag ändå erkänner saker så kan jag ju fortsätta att erkänna att jag tror jag vet vad det beror på....

Jag är en "sån där" som gillar att starta upp saker, att påbörja saker.....men som sedan inte är så bra på att underhålla dem, ta hand om dem efteråt.... Jag tycker således att det är jätte-kul att köpa växter, att plantera och se det växa.......men jag är mindre bra på att vattna, gödsla, rensa och allmänt komma ihåg att ta hand om det jag "påbörjar"..... Ingen bra egenskap, jag vet. Men man är ju som man är. 

MEN i sommar har jag förvånat mig själv - och andra! :) Jag har nämligen fått saker att växa - och överleva!!

Mina paprikaplantor som jag köpte i början av sommaren har faktiskt fått paprikor!! Flera stycken till och med!

Jag och Josefine planterade citronkärnor, paprikakärnor och chillikärnor mest för att det var kul. Förväntade mig faktiskt inte att det skulle komma upp något....det brukar det inte göra. Men titta här, så fint! Närmst i bild är det citron, sedan chilli och lite bakom kommer en liten paprikaplanta!


Och min minisyrén har börjat blomma om!!

Sedan så har vi ju pallkragarna där det växer så det nästan är löjligt!! Persiljan svämmar över, sparrisen växer flera centimeter per dag och tomaterna har börjat ta monstruösa former!

Som sagt, jag förvånas och överraskas av detta - men det är väldigt häftigt!!

2 kommentarer:

Kim sa...

Häftigt! Själv funderar jag på att börja odla lite i fönsterkarmen i köket. Tänkte testa sådant som jag faktiskt äter... typ lite sallader och sånt där.

Jennica... sa...

Sallad är kul att odla, det går snabbt och blir fantastiskt gott!!