15 augusti 2009

Kalas och träning

Idag har vi varit på kalas hos Josefines och Johannas minsta kusin, som fyllde 5 år i veckan. Det var som vanligt jätte-mysigt hemma hos Jens syster med familj, man känner sig verkligen hemma där. Vi gav Oscar Starwars lego och det verkade gå hem! Smaskig mat fick vi, grillad kycklingfilé och pastasallad och så en fantastisk fruktsallad med glass till efterrätt. Tog lite lite glass, men oj! vad gott det var! Men jag nöjde mig med lite eftersom jag gått ner ytterligare ett kilo, och det sporrar till att inte fuska! :)

När vi kom hem så gav jag mig ut och sprang, det blev 4 km denna gången. Kändes som det räckte idag. Kan ju inte slå "längdrekord" varje gång! Det var skönt att komma ut, det har blivit ett behov.....och det är bra, då blir det lättare att komma ut. Planen är att jag ska gå powerwalk varannan dag och jogga varannan, fast i morgon ska jag ha vilodag tror jag. Har lite känning i min höft, och det är dumt att "riska" något nu när jag kommit igång så bra. Ska springa iForm loppet i Malmö den 1 september, det är 5km och det är det som är mitt mål just nu (förutom vikten då!). Har inget tidsmål eller så, jag vill bara känna att jag kan springa det utan att det känns som om jag ska dö! :)

Nej, nu har Johanna vaknat och vill ha sin "nattamat", dags att sluta! Natti natti!!

Inga kommentarer: