18 augusti 2009

Johannas första smakportion

Idag var det då äntligen dags! Johanna skulle få smaka på sin första "riktiga" mat, något annat än mjölkersättning. Det som stod på menyn var palsternackspuré, egenhändigt tillagad av mig! 

Spända av förväntan stod vi såklart redo med videokamera, hela familjen! :) Och joo då, det gick faktiskt riktigt bra för att vara första gången. Tänk, hon har ju bara fått i sig flytande hittills i sitt lilla liv! Nu helt plötsligt ska man smaka på något med annan smak, något som har en lite fastare konsistens....vad gör man med det?!


Gapa stort! "Ok, det här verkar spännande! Och det är ju mat, och det gillar jag ju!"

"Men...hallå!....vad är det här? Konstigt.....vad gör man med det? Spottar ut...? Svälja?!!"


"Storasyrran är ju här....då kan det ju inte vara farligt.... Jag tror jag provar lite till!"


"Nja, händerna är nog godast i alla fall!"

Hahaha! Jätte-kul att se hennes minspel! Men hon var duktig för att vara första gången, i morgon testar vi lite till!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt fina bilder. Man förstår ju henne precis.
Jag minns, när du var liten, när jag lurade dig att dricka lättöl. Då skulle man haft kameran beredd.

P

Jennica... sa...

Lättöl?! Och Kimman "tvingade" vi i filmjölk för att se hennes rysningar! Det var tuffare tider förr....! :)