28 augusti 2009

Det gick!

Vilken intensiv dag! Men jag blev klar med allt! Och jag har faktiskt inte stressat, jag har visserligen hållt på i ett hela dagen - men utan stress. Och det är ett av mina främsta mål överlag nu för tiden, att inte stressa.

En av de saker jag har tänkt på mest under dagen är, vilka fantastiska barn vi har! De är otroliga, var och en på sitt sätt men gemensamt är att de är så goa, glada, enkla och smidiga. Tänk på lilla Johanna som först var med mig i över en timme på ICA Maxi, hon satt i vagnen och var glad hela tiden. Inte en enda protest, utan bara log mot alla som tittade på henne - och det var en del! Sedan har hon åkt fram och tillbaka med bilen flera gånger under dagen utan att beklaga sig det minsta. Hon bara ler, jollrar och viftar med armar och ben och verkar helt nöjd.

Den stora underbaringen har varit duktig och modig hos tandläkaren när hon fick sin tandställning. Ingen klagan fastän den skaver mot kinderna så det blöder, bara visar och ber om hjälp. Hon har hjälpt mig med Johanna, roat henne i bilen på våra turer fram och tillbaka. Hon berättar om hur hon haft det under dagen och gör liksom allt mycket roligare. 

De är bara så fantastiska så hjärtat liksom svämmar över av kärlek!

Nu sitter jag här med en tallrik fil och tar det lugnt. Klockan är elva på kvällen och Johanna ska snart äta och därefter ska jag skynda mig i säng. I morgon är det dop!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du tycker precis som vi - vilka fantastiska barn vi har.

M/P

Jennica... sa...

Puss på er!

Kim sa...

Sötisungar! Det var en diskret tandställning Jossan fick ändå!

Jennica... sa...

Ja, den var helt ok. Tyvärr är det ju lite jobbigt nu i början, det skaver i kinderna och i tungan. Och så blir det ju mycket saliv i munnen eftersom tungan hela tiden ska röra vid tandställningen. Hon har lite ont.....men det kommer ju att gå över och hon vänjer sig.