16 juli 2009

Mår illa

Illa. Jag mår illa.
Konstig dag idag. Jag hade ju tänkt vara duktig och göra lite nytta, men just nu sitter jag i uterummet och mår illa och känner mig lite yr. Ingen höjdare. Johanna sitter framför mig i sin babysitter på bordet och tycker jag är jätte-trist.....det visar hon tydligt genom att "låta"mindre nöjd. Jossan är däremot hos Moa, vilket är skönt för henne.

Jaha....vad är nu detta då? Har jag ätit något dåligt? Men då borde de andra också må kasst.....och det gör de ju inte. Det är ju i och för sig ett effektiv sätt att gå ner i vikt på, men det kanske inte är så långsiktigt.... :)

Känner mig helt seg och mjuk. Vill helst av allt bara gå och lägga mig och dra täcket över huvudet, men det går ju tyvärr inte när man är mamma. Då måste man vara lite av en super-kvinna och ta sig i kragen och - som nu - gå in och göra mat till den lilla gnällspiken. Men åhh, vad det hade varit skönt att inte behöva vara vuxen idag....

1 kommentar:

Kim sa...

Stackars Ackisen! Hoppas du redan har kryat på dig!