05 juli 2009

Härliga sommardagar

Nu har vi haft massor av härliga sommardagar! Det sägs att nästa vecka ska bli lite mer sisådär.....men man vet ju aldrig, det blir som det blir. På ett sätt kanske det är bra med några dagar med sämre väder, så att jag får något gjort här hemma! Nu när det är fint så bara njuter jag och inget vettigt blir det gjort! :)

I fredags inledde vi helgen med en jätte-god middag - lax och ugnsbakade grönsaker. Vi satt på framsidan och åt, där kan man fånga de sista strålarna kvällssol. Till kaffet så hade vi underhållning av Josefine som dansade för oss på gräsmattan. Väldigt fint! 

I går så hade vi en dag på stranden, strålande sol och riktigt varmt i vattnet. Jo, faktiskt, även jag - badkrukan nummer 1 - badade och tyckte det var super-skönt! :) Vi hade packat med oss lunch och Jense hade köpt ett parasoll som Johanna kunde ligga under och det funkade hur bra som helst. Hon hade mycket att titta på och det gick även väldigt bra att sova där. Jens mamma och pappa var också med, så Jossan hade flera badkompisar så hon var också nöjd. På kvällen så sov Jossan över hos sin kompis Moa och vi var hos Jens föräldrar på middag. 

De var så himla gulliga, de hade gjort en GI-middag till oss! :) Det blev helgrillad fläskfilé med flera olika kokta och grillade grönsaker, såsom blomkål, paprika, lök, morötter, rödbetor och nypotatis. Vi kalasade faktiskt på lite glass med hallon till efterrätt och det smakade ljuvligt!!
Det blev en jätte-mysig kväll!!

Idag har Jens varit jätte-duktig och tömt vårt garage. Ni som känner oss vet hur det sett ut där...... De flesta människor har ett utrymme i sitt hus som de inte är så stolta över. Vissa har "skräprum", andra kanske har en klädkammare eller något annat utrymme där de slänger in skräp.... Vi har vårt garage! Vi har använt det som en container ungefär, bara öppnat dörren och slängt in kartonger, pantflaskor, förpackningar och annat större skräp som man inte får ner i soptunnan. Men sedan i fredags står det en riktig container på uppfarten och den har nu Jens nästan fyllt med vårt "garage-skräp". Såå skönt!!! 

Själv har jag mest kört bil i dag tycker jag! Jag körde och hämtade Jossan hos hennes kompis där hon sovit över, sedan körde vi och handlade födelsedagspresent och sedan körde jag henne till kalas. Sedan körde jag och veckohandlade och körde hem och packade in allt. Fyllde bilen med pantflaskor och körde och hämtade Jossan på kalaset, körde och pantade flaskor och körde sedan hem....! 

Ikväll har vi ätit gott och jag kom ut på en powerwalk, trodde inte det först. Det satt långt inne idag, är väldigt trött, har sovit dåligt. Men det är skönt att jag kom iväg, det känns alltid så bra efteråt. Nu sitter jag här, Jens har gått och lagt sig och båda barnen har somnat. En snabbdusch, sedan ska jag också gå och lägga mig!! God natt!

Inga kommentarer: