22 juni 2009

På gång!

Nu är jag på gång! Hoppas jag.

En av mina favoritbloggare, Skrivarmamma, började ett inlägg för ett tag sedan såhär: "Såhär är det. Jag har degmage." Jag skrattade gott eftersom jag kände igen mig i det där påståendet, skillnaden är väl att jag även har deglår, degarmar, deg...deg....deg.....

Men - nu är jag på gång!! Hoppas jag.

Jag försöker verkligen komma ut på powerwalk varje dag, lyckas inte riktigt hela tiden men jag kan nog med gott samvete säga att jag gör det i alla fall fyra dagar i veckan. Dessa powerwalks ska förhoppningsvis utvecklas till joggingturer, så snart kroppen pallar. Och jag är på gång, som sagt!

Vi har också lagt om kosten rejält. Vi har lagat en del GI recept, vi äter mycket grönsaker, jag har skippat allt småätande (som jag ju är en mästare på!) och jag försöker äta mindre helt enkelt. Sakta men säkert så går det framåt, jag har gått ner 3 kg nu på hyfsat kort tid.

Det är fortfarande 9 kg kvar till mitt mål, men bara 4 kg kvar till delmålet som är när vi åker till Cypern den 3 augusti! Det ska gå. Det ska!

5 kommentarer:

Kim sa...

Heja Acka, så duktig du är! Själv ska jag komma igång med mitt tränande igen också. Under jourveckan när jag jobbade dygnet runt var det förstås omöjligt att träna, sedan fick jag lite ont i löparknät efter loppet, men nu så!

Maria sa...

Fortsatt lycka till! GI funkar bra på mig, inte minst för att jag blir mindre sötsakssugen på kvällarna, du vet när man har ätit middag kanske vid 18-19 och sen blir så sugen på något smaskigt vid 21-22tiden, helt hopplöst. Men som sagt, med GI-middag minskar det suget drastiskt på mig. Tänkte på er på midsommar, det var ju första gången på 3 år vi inte firade med er men vi hade trevligt ändå :-). Hälsa!

Kram Maria

Unknown sa...

Du är duktig som kämpar på!! Detta fixar du! Jag håller tummarna och kan tjata på dig om du vill :)

Lät som att ni hade en mysig midsommar. Härligt! Våran var också bra. Lite sisådär senare på kvällen men det kan vi prata om sen. och sen tävlade jag dagen efter och höll på att lämna Titanen i Åstorp för han rev rev och rev. Han är hopplös när han är på det humöret. Kram kram

Jens sa...

Du är en kämpe Älskling! Hang in there!!! Vi skall minsann inte vara några medelålders-blek-feta-degiga-charter-resenärer-all-inclusive-turister på Cypern!!

Jennica... sa...

Tack snälla ni för all pepping!

Kim: Trist att du fått ont, men bra att det gått över! Nu är det bara att kämpa på igen!

Maria: Jag är tyvärr fortfarande väldigt godissugen, men eftersom jag märker resultat på vågen så fixar jag det, jag behöver den där bekräftelsen annars ger jag upp! Ja, vi kände att vi behövde en paus i midsommararrangerandet. Tur att ni hade kul ändå! ;)

Sara: Du får gärna tjata på mig! Vi får höras så jag får mer detaljer kring midsommar!!

Jense: Jag kämpar på....kommer säkert vara degig trots allt när vi är där, men jag kanske vågar mig på att visa mig i bikini! Och det kan nog behövas, det ska ju vara väldigt varmt där i augusti! :)