30 juni 2009

BVC rapport

Idag har jag och Johanna varit på BVC igen. Denna gången var det dags för både vikt, längd och huvudmått - samt vaccination! Allt gick jätte-bra! Jag tycker verkligen om vår sköterska, hon är närmare 60 år och väldigt lugn och "viftar inte med pekpinnen" som så många andra BVC-sköterskor som jag träffat. Hon är väldigt pragmatisk och hetsar inte upp sig i onödan.

Idag väger Johanna 5524 gram och är 60,5 cm lång. Hon fick två vaccinationssprutor, en i vardera lår. Den ena gick bra medan hon blev jätte-ledsen av den andra, men det sa sköterskan redan i förväg att den skulle svida så jag var beredd. Hon blev så ledsen! Usch, det gör ju ont i mig med då..... Men hon blev sitt vanliga soliga leende jag igen ganska så snabbt, så det var ju skönt!

Annars så utvecklas hon högst normalt. Hon är väldigt "med" och ögonen följer allt som rör sig. Hon tycker om att vara i händelsernas centrum......hmm, än så länge så känner jag igen mig...! :) Hon ler så fort någon tittar på henne och hon har börjat "prata", hon har till och med skrattat högt någon gång och det är så gulligt så man dör! Händerna söker sig mot munnen hela tiden, även annat om hon lyckas få tag på något. Hon sträcker händerna mot saker som hon ser, som i sitt babygym till exempel, och försöker greppa dem. 

Hon har fått ordning på sitt bajsande och magen mår mycket bättre. Däremot så kräker hon fortfarande lika mycket....minst. Men allt som allt så verkar hon vara en glad och nöjd liten bebis!

3 kommentarer:

Ann-Charlotte sa...

Så härligt att höra att allt är bra! Jag tycker också att hon är ovanligt med hela tiden. Det var underbart att höra hennes gurglande och skratt när vi pratades vid i telefon.
Krammar

Jennica... sa...

Ja, då var hon i sitt esse!
Jag höll upp en mjukishund framför henne och hon hade ett långt samtal med den! :)

Kim sa...

Duktig liten tjej det där! :) Ska bli kul att träffa henne när jag ska ha semester hos er. :)