29 maj 2009

Njuter i fulla drag!

Måste bara berätta.....jag njuter så av min mammaledighet! Tycker verkligen att det är toppen att vara hemma. Att vakna varje morgon och veta att hela dagen ligger framför mig och kan fyllas med precis vad jag vill. Att kunna umgås med gosigaste lilla Johanna och lite senare även med bästaste Jossan - och ännu senare världens finaste Jense. Det är enormt lyxigt och ibland känns det nästan för bra för att vara sant.

Det slår mig flera gånger varje dag att jag har det så bra! Jag kan ju liksom göra precis vad jag vill, det känns liksom helt oförklarligt lyxigt för mig! Jag kan - som idag - bara var hemma och göra mest ingenting, läsa, surfa och mysa runt. Jag kan också träffa mina mammalediga vänner, mina föräldrar eller åka till stan, olika köpcentra, IKEA och bara mysa runt. Det är svårt att förklara, men det där med att jag kan välja själv vad jag vill göra varje dag känns enormt lyxigt.

Jag försöker gå mina powerwalks varje dag, i alla fall varannan, och det är ett underbart sätt att börja dagen på. Speciellt om solen lyser på mig, som den gjorde idag. Det känns bra att göra den där promenaden, om man inte gör något annat på hela dagen så har man i alla fall gjort en nyttig sak!

Just nu sitter jag här och slösurfar, får en massa inspiration och idéer, dricker gott kaffe och njuter av tillvaron. Jag vet, jag låter sådär klyschigt lycklig, som en rosa idyll som ingen tror på - men jag njuter verkligen. Visst, sömnen blir lidande (även om denna veckans nätter har varit helt kanon med ca 6 timmar varje natt!), jag tvättar nerkräkta kläder varje dag, jag torkar kräk på golvet, matar var 3:e timme - men det är helt ok. Johanna är en otroligt snäll bebis, hon mest sover och äter och nu när hon börjar bli lite mer vaken så ligger hon mest och ser sig omkring. 

Som min kloka mamma sa igår: "Du verkar verkligen ha landat nu." Och jo, det har jag! :)

2 kommentarer:

Kim sa...

Det där är anledningen till varför man vill vinna Drömvinsten. =D

Jennica... sa...

Exakt!! Kämpa på -man vet ju aldrig!! Detta är iofs ungefär som drömvinsten - fast utan pengarna då.... ;)