26 april 2009

Underbar dag!!

Igår var det en alldeles underbar dag! Det var super-fint väder, soligt och varmt, och så var jag faktiskt ganska utsövd efter en kväll ensam hemma i soffan och en hel natts ostörd sömn. Inte dumt! 

Efter det att Jossan och Jens kommit hem från hennes ridning, så packade vi ner smörgåsar, juice och frukt och gick ner till havet och picknickade. Vi hittade en skön plats i lä, det blåste ju ganska mycket. Vi låg och mös i solen, åt våra smörgåsar och planerade vad vi skulle göra för alla miljoner som vi tänkte vinna på Lotto på kvällen! :) Jens ville köpa hus i Thailand, jag ville renovera vårt hus enligt alla våra drömmar och göra trädgården precis så som jag vill ha den, köpa massor av fina kläder, väskor och skor och Jossan ville köpa en häst och en betjänt som skulle ta hand om den till henne när hon inte orkade! :)

Jossan gjorde fina sandslott (i mina skor!).

Jens mös i solen.

På kvällen innan middagen så gick jag ut en lång promenad, härligt! Jag försöker verkligen få till den där promenaden helst varje dag nu, har lyckats rätt bra denna veckan. Om jag går ut i dag med, vilket jag ska, så har jag varit ute alla dagar utom två. Jag går i ungefär en timme. Det är absolut inget besvär heller, det är ju så vackert nu så man går mest runt och njuter. Försöker dock gå på så jag blir alltid varm och trött i benen, så jag hoppas att det ger någonting. Får börja såhär innan jag kan ge mig på lite hårdare träning, både för att kroppen ju inte är helt återhämtad från förlossningen ännu och även för att jag är så himla otränad!

Vackert vid sjöarna!


Ett av många vackra blommande träd som växer lite överallt här. Jag hade gärna haft flera sådana här i vår trädgård istället för de hemska popplarna som "ynglar av sig" och sprider sig som värsta ogräset!!

På kvällen åt vi godaste scampisalladen, ett recept från Husmorsorna! Fantastiskt gott!!! Den innehöll blandad sallad, avocado, mango, lök, apelsin och scampi som frästs i en dressing på bl a mangobalsamico, olja, vitlök och chilli. Det var så fantastiskt gott så det går inte att beskriva!!! Allt gott på en och samma gång liksom!

Det var en riktig super-dag! Allt kändes riktigt normalt faktiskt, med tanke på att livet faktiskt förändras när man lägger till en ny liten bebis till familjen. Men nu börjar det kännas som om vi börjar få lite kläm på det här!

(Det blev tyvärr ingen Lottovinst!)

4 kommentarer:

Kim sa...

Vad mysigt ni haft det!! Själv blev det lite balkongfix och sånt igår och nu är päronen här och oljar mina möbler. Tänkte ringa dig om en liten stund och se vad ni har för er i eftermiddag. :)

Ann-Charlotte sa...

Så mysigt det låter och så fina bilder du tagit. De var helt underbara. Det är ju så vackert ute nu så man får passa på och njuta.
Kram till er från mamma.

Jennica... sa...

Tack tack! Ja, det har varit en mysig helg och vädret är ju helt kanon så det blir extra härligt!
KRAM!!

Unknown sa...

Måste skaffa mig Husmorsorna boken, den verkar kanon!

Måste nog också skaffa mig en häst-betjänt :)

Får kanske börja med Lotto.....