27 april 2009

ICA Maxi premiär!

Idag gjorde jag och Johanna vår premiär tillsammans på ICA Maxi - och det gick bra! :) Hon började visserligen med att kräka ner sig i bilen precis innan vi skulle gå in, men sedan så låg hon snällt och sov hela tiden som jag handlade. De har ju sådana där smarta vagnar med en typ "bilbarnstol" som man spänner fast bebisen i, och det funkade super-bra. Jag trodde det skulle bli svårt att få plats med några kassar i vagnen, men tre papperskassar kunde man ställa upp och det brukar räcka.

Så, nu vet man att det också funkar. Steg för steg så börjar vi närma oss en "normal" vardag, och det känns skönt! Det funkar faktiskt riktigt bra nu tycker jag, stor skillnad bara på den senaste veckan. Jag känner mig säkrare och säkrare och Johanna verkar också mer och mer harmonisk. 

Lill-snussen nerpackad i den gosiga overallen och med "kräk-handdukar" på båda sidor om sig ifall något skulle hända! :)

3 kommentarer:

Ann-Charlotte sa...

Så härligt hon sover och så skönt för dig att det funkar bättre. Det gör mycket.
Kram till hela J-gänget från mamma

Jennica... sa...

Ja, det gör det faktiskt. Allt känns liksom mer som vanligt och det är skönt.

Kim sa...

Det ser mysigt ut. Jag skulle också vilja handla sovandes i en björnoverall!